Dader diefstal haalt domicilie weg?

Timmy69
Topic Starter

Dader diefstal haalt domicilie weg?

#1 , 19 feb 2014 23:09

Beste,

In 2009 is er bij ons een diefstal gepleegd, de dader (toen 19) is door de rechtbank schuldig bevonden en moest ons een vergoeding betalen van 6500 euro.
Nu 5 jaar verder hebben wij nog geen cent gezien... De dader heeft vlak na de uitspraak van het vonnis zijn domicilie weggehaald op zijn verblijfsadres en is dus nu onvindbaar voor het gerecht. Onze advocaat zei toen dat er iedere maand een gerechtsdeurwaarder gaat kijken op de balie of er iets van de dader terug te vinden is, moest dit zo zijn leggen ze loonbeslag of gaat de deurwaarder eens een bezoekje brengen. Ook zei hij dat er ieder jaar dat de dader niet betaald er voor hem intresten bijkomen.
Mijn vragen:
Klopt dit? Gaat er na 5 jaar nog steeds iedere maand iemand kijken? Krijg ik daar dan bericht van als ze hem vinden?
Hoe kan iemand 5 jaar uit het 'systeem' verdwijnen? Geen geldig paspoort, SIS kaart, Interim vraagt adres, bank?
Is er een kans dat we ooit ons geld te zien krijgen? Of kan dit verjaren?

Ik heb me al 'zot' gezocht naar antwoorden op internet maar het enige dat ik kreeg was barstende 'koppijn'! :?

Vriendelijke groetjes, Timmy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2014 23:29

Verdwenen naar buitenland misschien?
Een deurwaarder kan het rijksregister raadplegen een advocaat kan via de orde ook adressen controleren.
Was het een strafzaak?

Timmy69
Topic Starter

#3 , 20 feb 2014 09:49

Hoi Franciscus,
Bedankt voor je antwoord.
Mijn advocaat zei toen dat de deurwaarder iedere maand het rijksregister nakijkt, maar doen ze dat nu na 5 jaar nog steeds?
Ik ga hier heel dom overkomen maar wat is een strafzaak? strafzaak:
(criminal case) (strafrecht) `het bij een parket ter vervolging ingeschreven proces-verbaal ten aanzien van één verdachte.` Gerelateerde termen: proces-verbaal (PV) / (mv.) processen-verbaal / proces-verbalen verdachten.
Ja ik denk het. Hij is veroordeeld door de rechtbank en moest ons de waarde van het gestolen goed terugbetalen.
Buitenland kan altijd, maar die kans lijkt me klein.

Reclame

Franciscus

#4 , 20 feb 2014 10:12

Dan heeft betrokkene een staf gekregen eventueel met voorwaarden. Mogelijk staat hij nog gesignaleerd bij de politie en hebben deze mogelijk ook info over zijn verblijfplaats.
Heeft bv een auto ... heeft boetes gekregen enz enz ...
Heeft mogelijk nog ouders, broers zuster kinderen.... WERKT misschien...
Politie kan al deze info hebben of nagaan.
Wanneer deurwaarder info aan de politie vraagt ...dat is een standaardprocedure voor een DW dan moet de politie ook deze info aan de DW geven.

Een vb: Er was een niet betaler van huur bij iemand die ik ken... verhuurder naar politie... kreeg daar natuurlijk geen verdere info maar kreeg wel de raad om procedure vrederechter op te starten.
==> uiteindelijk uitdrijving....maar ondertussen was politie natuurlijk ook niet stil blijven zitten ... gezien de persoon blijkbaar ook door de politie diende 'bevraagd' te worden.
Uiteindelijk kan zijn verblijfplaats/werk worden getraceerd DW kan beslag leggen en betrokkene werd daar door de politie opgepakt. Zijn adres is nu gekend nl een bekend hotel in Antwerpen.

Timmy69
Topic Starter

#5 , 20 feb 2014 10:34

Dus na 5 jaar moet de politie toch al iets meer weten? Hij woonde toen bij zijn moeder en heeft daar zijn domicilie weggehaald. Hij heeft een broer en zussen.
Als de politie of DW iets meer weet, krijg ik daar dan bericht van of moet ik zelf iemand contacteren? Kan ik contact opnemen met de plaatselijke politie van zijn vroegere woonplaats? Is het nodig opnieuw contact op te nemen met mijn advocaat?
Sorry voor al men vragen maar wil hier nu eindelijk wel meer van weten en een oplossing krijgen?

Franciscus

#6 , 20 feb 2014 10:58

Politie zal aan u NOOIT info geven ( mag niet beroepsgeheim) maar eens contact nemen kan nooit geen kwaad ...liefst na telefonische afspraak en de zaak eens uitleggen aan de kwartierinspecteur.
Kans bestaat dat er wat actiever nagekeken wordt.
Systematisch gebeurd dat niet maar in de zaak die ik als vb heb gegeven heeft de KwI toen ook 1+1 gedaan en door alle info te koppelen was er plots een doorbraak.

denlowie

#7 , 20 feb 2014 11:10

Ik geloof nog niet half dat een deurwaarder elke maand het rijksregisters na pluist, heb je al een factuur gekregen van deze deurwaarder, want gratis dat staat in geen handboek van een deurwaarder, een deurwaarder moet steeds op voorhand betaald worden door de opdracht gever en dat bent u!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#8 , 20 feb 2014 11:39

@lowie, idd dat klopt en raadplegen door DW van het rijksregister is betalend.

Wat nog niet verteld is zoekmachines op internet gebruiken is ook heel handig + sociale sites namen opzoeken.

Zo heb ik gisteren en vandaag heel wat info gevonden over personen die ik al lang uit het oog heb verloren.

Zelf sta ik er NIET op... :mrgreen:

krisje1973

#9 , 20 feb 2014 17:28

Ik heb een gelijkaardige situatie.

De dader werd ook jaren geleden veroordeeld en heeft dus ook, kort na de uitspraak, zijn domicilie weg gehaald.
Is al 5 jaar niet meer te vinden.

Er is een vermoeden van verblijf bij zijn broer maar doordat dit niet officieel is, kunnen ze niets halen daar.

Ondertussen liet de DW al weten dat er heel wat schuldeisers zijn bij gekomen en ik erg weinig kans maak om mijn schade vergoed te zien.
De andere partijen zijn immers de belastingen, energiebedrijven, ziekenfondsen, e.d.

Ik hoop voor jou dat hij ooit zich ergens terug domicilieert en dat je aan je centen raakt.
En liefst nog voor het vonnis vervalt.

Franciscus

#10 , 20 feb 2014 19:17

ALS de kwartierinspecteur hem daar kan aantreffen op verschillende momenten dan kan hij daar ambtshalve worden ingeschreven.

krisje1973

#11 , 22 feb 2014 13:57

Franciscus: spijtig genoeg willen ze dit niet doen.
Gezien hij er soms enkele weken is, daarna weer eens bij iemand anders verblijft, weer keert enz.

Ik kan enkel nog een herziening van het vonnis aanvragen binnen 2 jaar zodat er een nieuw vonnis wordt gemaakt om misschien OOIT mijn schade vergoed te krijgen.

Franciscus

#12 , 22 feb 2014 23:42

Maar als hij daar is en er is een vonnis kan het toch uitgevoerd worden.
Uw deurwaarder kan dan toch optreden.
Politie weet dat hij daar is ( heeft hij een wagen?) dan kan de deurwaarder toch optreden.
Werkt de man niet ... DW kan gegevens opvragen bij RVA-VDAB...

krisje1973

#13 , 23 feb 2014 11:41

Al deze gegevens zijn opgevraagd en die heb ik ook gekregen.

Hij heeft geen uitkeringen, werkt niet, nergens gedomicileerd, geen eigendom, geen auto, niets, nada!
Het vonnis kan niet uitgevoerd worden gezien alles wat er in het huis van broer staan, van broer is.
Dader zelf heeft zogezegd enkel zijn kledij wat hij aan heeft.
Hopeloos dus

Franciscus

#14 , 23 feb 2014 16:39

Identiteitskaart verkoopt na bepaalde tijd.
Ingeschreven bij ziekenfonds welk? SIS kaart verkoopt evenzo.
Heeft betrokkene een bankrekening?
Van wat leeft hij dan wel?

krisje1973

#15 , 23 feb 2014 17:52

Is ook allemaal nagekeken.

ID is verlopen, heeft geen rijbewijs, bankrekening waar geen verrichtingen meer opgebeurd zijn sinds 2 jaar, geen geldige sis kaart, niets van uitkering.
Dus inderdaad echt dakloos.

Zo speelt hij het tenminste uit.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”