Procedure Vredegerecht

Chanthelma
Topic Starter

Procedure Vredegerecht

#1 , 14 apr 2014 17:04

Graag had ik willen vernemen hoe de procedure Vredegerecht loopt.
Ik ben bewindvoerder van mijn broer. Na de betekening van een dagvaarding, gericht aan mijn broer, voor een ziekenhuisfactuur van 19 € nam ik contact op met de deurwaarder om te melden dat ik bewindvoerder ben. Deze stuurde mij door naar de advocaat die de dagvaarding liet uitvoeren. Niettegenstaande ik in 2011, als bewindvoerder een schuld van 1906 € afbetaalde aan diezelfde advocaat werd ik op geen enkel moment op de hoogte gebracht van de te betalen factuur.
Ik heb op 10 maart 2014, aan de advocaat via mail doorgegeven dat ik bewindvoerder was en graag een kopie had ontvangen van de factuur. Op 17 maart heb ik een rappel gestuurd met de vraag mij een kopie te bezorgen. Op 18 maart heb ik de factuur betaald aan het ziekenhuis. Dit heb ik gemeld in een mail aan de advocaat maar die zei me dat dit niet voldoende was en dat ik de kosten ook moest betalen, wat ik weigerde gezien ik nooit op de hoogte werd gebracht. Ik zei hem dat de dagvaarding onontvankelijk was daar deze gericht was aan mijn broer en niet aan mij. Op 2 april kreeg ik een aanzegging dagvaarding en werd ik, als zijnde bewindvoerder, gedagvaard. Ik ben toen naar het Vredegerecht geweest en heb mijn verhaal gedaan. De advocaat vind dat ik verantwoordelijk ben voor de post. Ik ben inderdaad verantwoordelijk voor de verwerking van de post, niet voor de postbedeling.

1/ Er werden nooit facturen ontvangen (mijn broer was verhuisd en deze facturen werden naar het oude adres verstuurd)
2/de factuur werd, na kennisname, onmiddellijk betaald
3/ de advocaat wist dat ik bewindvoerder was (zie eerder dossier 2011) zodoende kon hij mij op de hoogte hebben gebracht door een simpel schrijven aan mijn adres

Ik weiger dus om de dagvaardings-, gerechtskosten te betalen.

De Vrederechter heeft mij nu gezegd dat ik conclusietermijnen moest neerleggen voor eind april. Kan iemand mij helpen met de te volgen procedure. Er werd reeds een nieuwe datum vastgelegd om terug naar het Vredegerecht te gaan, nml. 19 augustus 2014.

Graag iemand die me op weg kan helpen.
:roll: :roll: :roll:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 15 apr 2014 11:36

Beste

U heeft conclusiestermijnen opgelegd gekregen. Dat betekent dat elke partij tegen een bepaalde datum zijn argumenten op papier moet zetten (conclusies) en deze conclusies tegelijkertijd aan de tegenpartij en de rechter dient te bezorgen.

Na de laatste conclusietermijn wordt de zaak gepleit. Uiterlijk 15 dagen voor deze pleitzitting bezorgt u uw bewijsstukken met inventaris aan de rechtbank.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Chanthelma
Topic Starter

#3 , 15 apr 2014 22:15

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Word ik per brief op de hoogte gebracht door het Vredegercht welke datum ik de conclusietermijnen moet neerleggen?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”