Meedelen stukken

wimdm
Topic Starter

Meedelen stukken

#1 , 08 mei 2014 09:19

Is het nodig om àlle stukken binnen de 8 dagen na de inleidende zitting reeds aan de verwerende partij te bezorgen?
Verwerende partij neemt als eerste conclusies, vervolgens ik als eiser, ten slotte verwerende partij opnieuw. Indien ik sommige stukken pas samen met mijn conclusies bezorg, dan heeft de tegenpartij nog de gelegenheid om hierop te antwoorden via hun laatste conclusies, dus wellicht kunnen deze stukken dan toch niet uit de debatten geweerd worden?
Mijn vraag is dus: is het voldoende om de meest essentiële stukken binnen de 8 dagen te bezorgen en andere stukken pas samen met conclusies van mij als eiser (dus na eerste conclusies verweerder)? Ik denk bv. aan een getuigenverklaring of bepaalde informatie over verweerder die gewoon op internet te vinden is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2014 13:07

Vermoedelijk zullen die stukken niet uit de debatten worden geweerd.

Maar ... zo geef je de verweerder de gelegenheid om in zijn laatste conclusie nieuwe argumenten te ontwikkelen, waarop je niet kan antwoorden. Zelfs bestaat de kans dat de verweerder dan met zijn laatste conclusie eveneens nieuwe stukken neerlegt, als antwoord op uw nieuwe stukken en u daarop niet kan antwoorden.

Er wordt verwacht dat partijen op een loyale manier procederen. Deloyaal procesgedrag kan door de rechter worden afgestraft.

wimdm
Topic Starter

#3 , 08 mei 2014 17:45

Als de verweerder met nieuwe argumenten en nieuwe stukken komt aandraven, kan natuurlijk een bijkomende conclusietermijn gevraagd worden.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2014 19:49

Het zou niet de eerste keer zijn dat deze bijkomende conclusietermijn geweigerd wordt als de nieuwe stukken en argumenten van de verweerder er enkel gekomen zijn omdat de eiser bij zijn laatste conclusie nieuwe stukken heeft meegedeeld.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”