Beste,
sinds april 2013 heb ik een procedure lopen bij de jeugdrechter voor mijn dochtertje en gelijklopend een geschil met een klant die niet betaalt.
Ik heb op aanraden van een kennis voor de jeugdrechtbank-procedure een goede advocaat gekozen, die niet goedkoop is. Ik heb dan binnen hetzelfde kantoor een advocaat gekozen voor mijn zakelijke geschil.
Nu heb ik op een jaar tijd circa 8000€ advocaatkosten betaald en beide zaken gaan in beroep.
Ik krijg nu weeral twee provisiefacturen ter hoogte van 2000€ elk.
Ik kan het gewoonweg niet meer betalen.
Ik kom zeker in aanmerking voor pro deo , ik ben zelfstandig maar heb een zeer bescheiden inkomen. Ik kan dat adhv aanslagbiljet en balansen van mijn eenmanszaak aantonen.
Kan ik veranderen naar een pro deo advocaat?
Is mijn huidige advocaat verplicht om mij nu als pro deo te behandelen?
Ik moet sowieso de laatste twee prestaties betalen, maar kan ik dit op een of ander manier terugvoerden middels pro deo? Ik ben radeloos... Kan iemand me tips geven? Advies wat ik kan doen? En ja ik had idd beter van in den beginnen een pro deo advocaat gekozen, maar als je een haai van een ex hebt die een leger advocaten tegenover je zet, dan riskeer je dat niet als het over je enige kind gaat.