vraag betreffende art 1060 Ger W

inina
Topic Starter

vraag betreffende art 1060 Ger W

#1 , 25 nov 2014 11:54

Ik vraag me af of het voldoende is om een verzoekschrift tot hoger beroep in te dienen volgens art 1056 2° en de verplichtingen die in, dat art 1056 2° Ger W. vermeld worden correct op te volgen, om hiermee volledig in regel te zijn voor de rechtsingang hoger beroep.

Ik vraag me bijkomend nog af wat in art 1060 Ger W wordt bedoeld? "De akte van hoger beroep heeft geen gevolg indien de eiser de zaak niet op de rol heeft laten inschrijven vóór de datum van verschijning die in de akte is vermeld."

Hoe moet in de praktijk de zaak door de eiser (die geen advocaat is) op de rol worden ingeschreven? en welke datum wordt bedoeld met de datum die in de akte is vermeld?

Graag een reactie aub want ik hoop mijn kans op een rechtmatig hoger beroep niet te verliezen!
Dank bij voorbaat
Inina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2014 14:42

Je gaat met het verzoekschrift tot hoger beroep naar de griffie van de rechtbank/hof waar het hoger beroep behandeld moet worden en neemt voldoende exemplaren mee (één voor elke partij, één voor elke advocaat, één voor de rechtbank/hof). Ter plaatse zal men je vragen het rolrecht te betalen. Je kan cash betalen, ik denk niet dat ze daar bancontact hebben. Men zal je daar ook meedelen wanneer en voor welke kamer de zaak wordt ingeleid. Dat vermeldt je dan op de verschillende exemplaren die je bij hebt.

inina
Topic Starter

#3 , 25 nov 2014 14:57

dank u wel scorpioen

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”