Dag allen,
Dit jaar werd ik gedagvaard voor gedeeltelijke niet-betaling van een advocaat. De niet-betaling dateerde van lang geleden.
Ik werd toen aangetekend in gebreke gesteld door deze advocaat en antwoordde zelf omstandig, ook aangetekend. Er kwam geen enkel antwoord op mijn aangetekende.
Tot in 2013 een nieuwe ingebrekestelling werd verstuurd, ditmaal door een andere advocaat die optreedt voor de advocaat-cliënt. De dagvaarding kwam in 2014, ondertussen al dicht bij 5 jaar na de 1ste ingebrekestelling.
Omdat ik besliste mijn zaak zelf te verdedigen, ging ik als verweerder naar de rechtbank van 1ste aanleg. Daar werd een conclusiekalender overeengekomen. Ik heb mijn besluiten op tijd ter griffie neergelegd, per fax en per mail naar advocaat van tegenpartij verstuurd. Nu wachtte ik al een hele tijd op de conclusies die tegenpartij zou indienen reeds maanden geleden.
Tot ik deze week eens naar de griffie ging. Want ik moet binnenkort opnieuw zelf besluiten neerleggen. Blijkt dat tegenpartij exact op de datum vermeld op de conclusiekalender, ter griffie afgaf. Maar ik ontving niets. Ik nam wel een foto maar het is moeilijk om me op basis hiervan te verdedigen. Bij nalezen was wel duidelijk dat mijn conclusie ontvangen werd.
Er zijn ook een aantal bijlages, die ik niet ontving. Die worden denk ik kort voor de zitting ingediend, begin 2015.
Vraag is dus wat ik kan doen.
Een mail sturen waarom ik de conclusies niet kreeg? Heeft dit zin (binnen < 3 weken moet ik neerleggen).
Besluiten maken op basis van de foto's en wat ik al las (zonder notities)? Maar dat is eerder moeilijk.
Conclusies maken die de niet ontvangen conclusies negeren? Maar dan worden hun argumenten niet ontkracht.
Concluderen dat er sprake is van deloyaal procesgedrag. Dat vond ik ondertussen op internet.
Besluiten dat de rechten van de verdediging geschonden zijn? Zal de rechter op basis van deloyaal procesgedrag en / of (?) schending rechten verdediging, conclusies van tegenpartij (eventueel) weren?
Een combinatie van bovenstaande? Dus bijvoorbeeld deloyaal procesgedrag, schending rechten verdediging, melding bezoek griffie, melding foto's genomen, melding nalezen, korte tijd om te antwoorden, vragen om besluiten te weren, ...?
Met dien verstande dat ik ook al maanden geleden kon naar de griffie gaan. Maar ik heb werk, ben geen advocaat, zet de zaak uiteraard liever van mij af, reken er op dat ik de conclusies krijg op het moment dat op de kalender staat die ondertekend werd.
Dank voor de antwoorden