INSOLVABEL

PaulB
Topic Starter

INSOLVABEL

#1 , 12 dec 2014 16:36

2 jaar terug werd door de rechtbank een uitspraak gedaan waardoor ik een bedrag van 4800Euro toegekend kreeg van de rechtbank. Eerst tegenpartij ook nog veroordeeld tot een effectieve gevangenschap van 1 jaar, dit bij verstek.
Nadat deze werd opgepakt om zijn straf uit te zitten ging deze in beroep, de rechtbank veroordeelde hem dan tot een voorwaardelijke gevangenisstraf, op voorwaarde dat hij de gedupeerden zou vergoeden. Tot op heden is dit nog altijd niet gebeurt, als mijn advocaat ( aangesteld door de verzekering ) een brief stuurt wordt niet beantwoord, laat staan dat er enige vorm van afbetaling is.
Ik heb mijn advocaat nu nog eens aangeschreven maar weer krijg ik het ontgoochelende antwoord: insolvabel.... is de zaak nu gewoon gesloten en kan ik voor eeuwig fluiten naar mijn centen? Wat met de verwerpelijke gevangenisstraf? Hij kreeg als voorwaarde opgelegd dat hij de gedupeerden moest vergoeden? Kan ik deze persoon daarmee niet onder druk zetten? Als hij kan kiezen of betalen, of naar de gevangenis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 12 dec 2014 17:22

U heeft drie opties
- ofwel blijven nagaan of tegenpartij solvabel is. U hebt immers tien jaar de tijd om het vonnis uit te voeren.
- ofwel aan uw verzekeringsmaatschappij vragen of ze een dekking onvermogen heeft.
- ofwel zich met een bewijs van insolvabiliteit aanbieden bij het Fonds en daar vergoeding vragen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

PaulB
Topic Starter

#3 , 12 dec 2014 17:57

Vriendelijk dank voor je antwoord.

-Ik vrees ervoor dat tegenpartij zich nestelt in zijn insolvabelheid waardoor hij zich van niet teveel moet aantrekken van schuldeiser(s).
-Bij mijn rechtsbijstandverzekeringspolis staat inderdaad een regel die aangeeft dat er tussenkomst wordt voorzien bij onvermogen van de tegenpartij, zoals gewoonlijk gelden hier ook enkele uitzonderingsmaatregel, waaronder: geen tussenkomst bij diefstal,
doordat mijn auto werd gestolen door de tegenpartij heb ik hier dus helaas geen recht op:(
-Komt het Fonds tussen bij materiële schade? Ik dacht dat je daar enkel aanspraak kan op maken bij lichamelijke letsels.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 18 dec 2014 11:29

Het Fonds komt inderdaad slechts tussen voor lichamelijke schade. Over wat voor feiten gaat het? Waarvoor werd er u precies schadevergoeding toegekend?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”