2 jaar terug werd door de rechtbank een uitspraak gedaan waardoor ik een bedrag van 4800Euro toegekend kreeg van de rechtbank. Eerst tegenpartij ook nog veroordeeld tot een effectieve gevangenschap van 1 jaar, dit bij verstek.
Nadat deze werd opgepakt om zijn straf uit te zitten ging deze in beroep, de rechtbank veroordeelde hem dan tot een voorwaardelijke gevangenisstraf, op voorwaarde dat hij de gedupeerden zou vergoeden. Tot op heden is dit nog altijd niet gebeurt, als mijn advocaat ( aangesteld door de verzekering ) een brief stuurt wordt niet beantwoord, laat staan dat er enige vorm van afbetaling is.
Ik heb mijn advocaat nu nog eens aangeschreven maar weer krijg ik het ontgoochelende antwoord: insolvabel.... is de zaak nu gewoon gesloten en kan ik voor eeuwig fluiten naar mijn centen? Wat met de verwerpelijke gevangenisstraf? Hij kreeg als voorwaarde opgelegd dat hij de gedupeerden moest vergoeden? Kan ik deze persoon daarmee niet onder druk zetten? Als hij kan kiezen of betalen, of naar de gevangenis?