#6 , 01 jan 2015 09:36
@scorpioen - Hoe moet mijn geval dan geïnterpreteerd worden?
Mijn door mij ontslagen advocaat vordert via dagvaarding nog zogenaamd openstaande tegoeden, welke ik nu voor het Vredegerecht zal dienen te betwisten.
De dagvaarding werd uitgeschreven OP VERZOEK VAN (naam van de betrokken advocaat), gevolgd door EVBA - Burgerlijke vennootschap onder de vorm van een (Eenspersoons) Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid....... met burelen te .......
Hebbende als raadsman..... Naam advocaat en hier volgt de associatie naam en adres ...... . Opmerking - Waarin ook de advocaat op wiens verzoek de dagvaarding werd uitgeschreven deel van uitmaakt.
Volgende bedenking,
als leek dacht ik, dat ik aan de hand van de dagvaarding mocht verwachten, dat ik tegenover de in dagvaarding geschreven raadsman zou komen te staan......
Aangezien ik na ontvangst van dagvaarding slechts 10 dagen tijd krijg tot de zitting, waarop mijn dossier (omwille van de feestdagen) onmogelijk klaar kan zijn en tegenpartij toepassing vraagt van art 735 Ger W, Heb ik de vrederechter aangeschreven met vraag om in toepassing van art 747 §1 Ger W een schriftelijk verweer met bepalen van een conclusiekalender toe te staan. Zoals het hoort heb ik kopie verzonden aan de raadsman welke vermeld is in de dagvaarding.
In plaats van een antwoord te krijgen van de verdedigende advocaat, werd ik beantwoord door mijn ex advocaat. Welke mij liet weten dat ze niet akkoord zou gaan met een schriftelijk verweer en zal aandringen op behandeling en vonnis name op de eerste zitting.
De reden die mijn ex raadsman opgeeft is dat er reeds een klacht door mij werd ingediend bij de stafhouder. Zijn verslag vermeld " als stafhouder ben ik niet bevoegd om standpunt in te nemen omtrent de ereloonnota .In eerste instantie dat , welke in zijn verslag vermeld heefteen minnelijke regeling of arbitrage as imij geschreven opgegeven had ik de vrede vraagt om behandeling van 6 januari 2015 Maar gezien il slechts
volgens de dagvaarding tegenover de raadsman welke werd opgegeven zou komen te staa.