verbeurd verklaarde wagen

phille2006
Topic Starter

verbeurd verklaarde wagen

#1 , 03 jan 2015 11:30

Hallo,

Men wagen is in oktober 2014 verbeurdverklaard door stommieteiten die ik een 4 tal jaar geleden begaan heb.
Men Advocaat vertelde toen dat ik moest wachten om een andere wagen te kopen tot wanneer ik men brief kreeg om men wagen in te leveren bij de politie. van zodra ik die brief kreeg zou ik normaal 2weken de tijd hebben deze wagen af te leveren met eventueel vraag tot uitstel tot ik andere wagen heb. Maar ineens vandaag staan er 2 mensen van de politie aan men deur die willen dat ik zo vlug mogelijk moet maken ik een andere wagen heb want in principe konden ze de wagen nu al mee genomen hebben. ze hebben me tijd gegeven om iemand te raadplegen ivm de wagen om hem eventueel zelf van het gerecht terug over te kopen en voor meer tijd te kunnen krijgen.
Wat moet ik nu doen? als ze ten laatste tegen woensdag men wagen komen halen dan zit ik echt in de problemen om naar men werk te geraken.
Hoe moet ik dit oplossen ?
Hoe zit dat in elkaar als ik men eigen wagen terug wil overkopen van het gerecht?
Normaal heb ik als eigenaar van de wagen toch de eerste keus hem terug over te kopen dacht ik maar weet niet hoe of wat.
moet ik hem eerst inleveren en daarna overkopen of kan er geregeld worden dat ik er blijf mee rijden en een factuur krijg.
Ik heb deze informatie nodig tegen maandagwant dan moest ik naar de politie terug bellen.

alvast bedankt,

phille2006

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2015 12:31

Vraag het eens aan de politie zelf..

basejumper

#3 , 03 jan 2015 12:59

Phille,

Het is "mijn" wagen en niet "men" wagen.
Terugkopen van het gerecht en een antwoord hebben tegen maandag... Vergeet het. Doorgaans duren procedures en antwoorden van het gerecht maanden...
Als ik jou was zou ik een goedkope tweedehandswagen kopen en nadien verder bekijken. Het is bij mijn weten niet zo dat jij zelf een voorrecht zou hebben op je verbeurd verklaarde wagen. Doorgaans worden in beslag genomen goederen openbaar verkocht. Laat je advocaat eens informeren? want de gemiddelde politie-agent heeft daar evenmin veel kaas van gegeten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus

#4 , 03 jan 2015 19:07

Zorg dat u de wagen zoals in vonnis is aangegeven binnen levert.
Hou er rekening mee dat bij het niet binnen leveren u opnieuw een reeks van wanbedrijven pleegt die ook redelijk duur in de papieren kunnen komen.
Neen u dient de de wagen af te leveren daarna kan u - en dat is bij min Financiën vragen wanneer het voertuig openbaar verkocht wordt. Kan eventjes duren voor het voertuig verkocht wordt ... u kan dan bieden.

Gebruiker21

#5 , 05 jan 2015 14:06

Misschien ook al even bekijken hoe je met het openbaar vervoer op het werk geraakt (eventueel investeren in een plooifiets als de dichtsbijzijnde bushalte toch nog een eindje van het werk blijkt te zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”