#4 , 03 mar 2015 07:37
Ter informatie:
Zoals ik al schreef staat deze tekst letterlijk in een dagvaarding. Ik weet alleen niet wat deze woorden werkelijk betekenen, en vraag me bovendien ook af of ik hiermee iets moet/kan doen, om mezelf voor alle gevallen veilig te stellen, daarom stelde ik deze vraag ook op het forum.
Die dagvaarding (procedure voor de vrederechter) betreft de betwisting van een door mij onbetaald gebleven factuur gevorderd door mijn ex advocaat.
Ik ben van mening dat de niet betaling terecht is, vermits ik de advocaat tijdens de procedure heb ontslagen omwille van haar wanprestatie.
Ik ga nu proberen om dit reeds tijdens het proces ontbonden contract door de vrederechter werkelijk nietig te laten verklaren, met daarbij een tegenvordering tot het betalen van schadevergoeding.
Maar ik begreep dus niet wat de vermelding "[i]De voorlopige tenuitvoerlegging te horen bevelen van het tussen te komen vonnis, niettegenstaande alle verhaalmiddelen , zonder borgstelling en met uitsluiting van het recht tot kantonnement. Onder hetzij om het even welk voorbehoud en zonder enige nadelige erkenning vanwege de verzoekende partij en met name onder voorbehoud van wijziging van het bevorderde bedrag in de loop van het geding.
Eis gesteund op de vermelde redenen , de wetten terzake en alle andere middelen op tijd en stond te doen gelden."
Dank bij voorbaat voor een antwoord