Hoeveel tijd om een vonnis uit te voeren?

inina
Topic Starter

Hoeveel tijd om een vonnis uit te voeren?

#1 , 11 mar 2015 07:49

Ik vraag me af hoeveel tijd tegenpartij krijgt (kan gegeven worden ) om de beslissing genomen in een vonnis werkelijk uit te doen voeren?

Wanneer (na hoeveel tijd) alvorens hem in gebreke te stellen en/of het vonnis te laten betekenen.

In verband met:

De betaling van de gerechtskosten

De verbetering te doen van de boekhouding zoals in het vonnis werd beslist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 11 mar 2015 12:01

U nodigt tegenpartij schriftelijk uit om tegen een welbepaalde datum het nodige te doen. Is er op die datum niets gebeurd, dan kan u zich tot een deurwaarder wenden.

Let wel, mogelijks legt het vonnis zelf een termijn op. Dan geldt natuurlijk deze termijn.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

inina
Topic Starter

#3 , 11 mar 2015 19:33

maakt die deurwaarder dan ook het ontwerp van de betekening zelf op of moet de advocaat of de betrokkene (indien er geen advocaat is) dat zelf doen en voert de deurwaarder slechts de betekening (ik bedoel dan enkel de bezorging - afgifte ) uit?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 12 mar 2015 10:29

Een betekening is niets meer dan de afgifte van (de uitgifte van) het vonnis door de deurwaarder.

U of uw advocaat geeft enkel opdracht tot betekenen, de deurwaarder doet de rest.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”