Mijn ex-partner en ik waren niet getrouwd, noch hadden wij een samenlevingsovereenkomst.
Wij hebben een tweetal woningen destijds aangekocht
woning 1: met tweeën hij en ik aangekocht in 2004
woning 2: met drieëen, hij en ik en zijn dochter in 2000
wij gaan uitelkaar
hij blijft in woning 1 (boerderij) met zijn dochter (hypotheekaflossing 772.00 p/m)
waarde woning ongeveer 300.000 euro
ik ga naar woning 2 (rijwoning aan de rijksweg) (hypotheekaflossing 330.00 p/m)
waarde woning ongeveer 110.000 euro (deze is echter al 10 jaar in ons bezit dus overwaarde genoeg
mijn voorstel:
hij in woning 1, ik in woning 2, hypotheken overschrijven, einde verhaal.
hij ging niet akkoord
Uiteindelijk is het zaakje voor de rechtbank beland en moeten wij in overdeeldheid treden. Deskundige is reeds aangesteld en heeft de panden opgenomen op 19.12.2007
Nu zes maanden later heeft hij ondanks wat briefwisseling van mijn advokaat nog altijd zijn rapport niet neergelegd. In het vonnis staat dat dit op 19 juni as. in origineel bij de rechtbank moet liggen ?
Ik betaal ondertussen geen hypotheek meer, omdat mijn ex met zijn nieuwe partner een nieuw bedrijf zijn begonnen op de boerderij (woning 1) en aller hande verbouwing doet, gedeelte van de woning verhuurd en dit alles zonder mijn toestemming.
- Is het mogelijk om een woning te verkopen, (die van mij) en dan mij op straat te zetten, dat is wat hij wil, de overwaarde zal waarschijnlijk hoog genoeg zijn om mij uit te kopen.
- Wordt er rekening gehouden wanneer de woningen zijn aangekocht en in hoeverree deze al betaald is gedurende de jaren
- Kan ik eisen dat ik terug wil naar de boerderij, theoretisch is dit mogelijk omdat ik dan zijn dochter uitsluit
- wat kan ik aan de landmeter doen die doodeenvoudig zijn werk niet doet, en wat kan een rechtbank hieraan doen.
- wat zijn de tijdsbestekken waarin dit gaat plaatsvinden