Wachten op advocaat

Laura1
Topic Starter

Wachten op advocaat

#1 , 25 jun 2015 22:53

Hallo,

Kleine schets van de situatie:
Rechtszaak bij het vredegerecht, helaas verloren (naar mijn mening schuld van de advocaat, maar ja..)
Vonnis uitgesproken maart 2014 (!)
Ondanks herhaaldelijk (maandelijks) vragen naar een 'factuur', nog steeds geen kosten- en ereloonstaat ontvangen van advocaat
Er dient ook een bedrag betaald te worden aan de tegenpartij, maar hiervoor heb ik ook nog geen rekening ontvangen
Stafhouder al een paar keer aangesproken, maar tot op heden zonder resultaat

Vragen:
Iemand een idee wat ik nog kan doen om een 'eindfactuur' te krijgen? (zou het liefst gewoon betalen en verder gaan met mijn leven..)
Hoelang kan/mag een advocaat wachten met het sturen van zijn factuur?
Kan ik, door het talmen van deze advocaat, interesten worden aangerekend bovenop het bedrag dat ik aan de tegenpartij moet betalen?
Is er zoiets als het verjaren van betalingsplicht voor dergelijke zaken? Ik neem aan dat hij een paar dagen daarvoor wel iets zal opsturen :roll:

Dank u
Mvg
L

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bgoudeseune

#2 , 06 jul 2015 01:53

Je kan je advocaat m.i. niet forceren een factuur op te maken, en hij jou ondertussen dus ook niet om te betalen. Intresten kan niet, das alleen bij laattijdige betaling op basis van factuurdatum, niet datum geleverde prestaties.

giserke

#3 , 06 jul 2015 02:17

Je kan je advocaat m.i. niet forceren een factuur op te maken, en hij jou ondertussen dus ook niet om te betalen. Intresten kan niet, das alleen bij laattijdige betaling op basis van factuurdatum, niet datum geleverde prestaties.
TS zit wel met een probleem, wanneer hij de tegenpartij moet betalen via een derden rekening van het advocatenkantoor.

Reclame

k.b.

#4 , 06 jul 2015 09:30

TS zit wel met een probleem, wanneer hij de tegenpartij moet betalen via een derden rekening van het advocatenkantoor.

Als TS het vonnis heeft kan hij toch een briefje schrijven naar de advocaat van de tegenpartij om de afrekening ineens naar zij privé te sturen ...

k.b.

giserke

#5 , 06 jul 2015 09:46

Als TS het vonnis heeft kan hij toch een briefje schrijven naar de advocaat van de tegenpartij om de afrekening ineens naar zij privé te sturen ...

k.b.
Hij zou idd zelf het vonnis kunnen opvragen. Want dit wordt ook meestal opgestuurd naar de advocaat.
En dat is dan ook wat hij zal moeten doen.

Laura1
Topic Starter

#6 , 13 jul 2015 13:07

Dank u allen voor de berichten

Mss kan wat meer info helpen..
De zaak ging om een huurgeschil (veel problemen met de huurwoning)
Na aanraden van de advocaat hebben we toen een bepaalde periode slechts de helft van de huur betaald

Ivm de interesten, in de brief die we van het vredegerecht hebben ontvangen staat:
"Veroordeelt (naam - ik) tot de betaling aan (naam - verhuurder) van een saldo aan huurachterstallen van (bedrag) meer de gerechtelijke rent aan de wettelijke rentevoet vanaf 01 juli 2008 en van de som van (bedrag) meer de voormelde rente vanaf 01 januari 2014"

De rente hierboven, slaat dit op de periode tussen 01 juli 2008 / 01 januari 2014 en datum van de uitspraak
OF loop deze door tot dat het bedrag betaald is?
In het eerste geval, geen probleem
In het laatste geval.. :cry:

Alvast bedankt
L

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jul 2015 14:19

Die intrest loopt tot op datum betaling.

Ik zie geen enkel reden waarom er plots vanaf de uitspraak geen intrest meer verschuldigd zou zijn.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”