Verjaring nabij ; stafhouder en advocaat zijn zoek

Orihime
Topic Starter

Verjaring nabij ; stafhouder en advocaat zijn zoek

#1 , 12 sep 2015 10:02

Beste mensen

Wat kan men doen indien de stafhouder ,na eigen advocaat ,ook geen antwoord meer geeft terwijl de zaak in december zou verjaren?

Advocaat antwoordt niet, stafhouder ingeschakeld ;die bekomt informatie van advocaat waarin wordt gezegd dat ;doordat ik verkeerde informatie gaf de zaak zo lang heeft geduurd (niet dat dit het geval was, maar blijkbaar volstaat het als bewijs omdat de advocaat dit zegt zonder dat ik weerwoord kon bieden,maar soite) maar uiteindelijk de zaak betekent kon worden en de opdracht hiertoe gegeven was waardoor deze "klacht" voor de stafhouder als afgerond werd beschouwd.
Na paar maanden nog geen nieuws hieromtrent, sturen we aangetekende brieven(met telkens maand ertussen) en mails naar onze advocaat om te vragen naar de resultaten hiervan; geen antwoord, dus opnieuw stafhouder ingeschakeld; deze ging in mei de advocaat nogmaals oproepen. Maar heb inmiddels nog 2 keer een mail gestuurd of hier al iets van is uitgekomen; maar krijg nu geen reactie; weet iemand of tijdens de zomervakantie alsook september ;de stafhouder niet werkt? en dit hierdoor zou kunnen komen?
Alles wijst erop dat de zaak zal verjaren en ikzelf niets kan bekomen, want de advocaat die ik ondertussen heb ingeschakeld geraakt ook niet aan het dossier en omdat het nog bij de stafhouder in behandeling is; moet ik nog wachten; maar de zaak verjaart binnen 3 maanden.

Indien ik mijn werk niet naar behoren uitvoer dan krijg ik resoluut mijn C4; geldt dit dan niet voor een advocaat? Mag men gewoon geld innen zonder te moeten kunnen aantonen dat men dit geld wel degelijk heeft verdiend door de uitgevoerde handelingen?

Met dank, Fijn weekend iedereen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LUCW

#2 , 16 sep 2015 12:16

Ik heb al regelmatig contacten gelegd met bepaalde Stafhouders van de Balie Turnhout.
Ik moet zeggen dat ik vrij goede medewerking heb bekomen telkens van de Stafhouder aldaar. Hij is normaal het enige aanspraakpunt bij problemen met uw advocaat of ex advocaat en dergelijke.
Ik heb telkens wel een aangetekend schrijven gericht,als bewijs!! Vraagt eventueel een gesprek onder vier ogen,hierop dient hij/zij op in te gaan.

LUCW

#3 , 16 sep 2015 12:20

Gaat dit om een betwisting van loonstaat van uw ex advocaat?
Waarom stelt u niet voor om dit te laten behandelen via een arbitrage college? Dit is niet duur en normaal de snelste behandeling.

Reclame

Orihime
Topic Starter

#4 , 20 sep 2015 07:59

Beste LUCW

Dankuwel voor uw antwoord en reactie.
Aangezien mijn e-mails mooi werden ontvangen bij de stafhouder en ik hier spoedig antwoord op kreeg, heb ik deze communicatievorm ook gebruikt voor verdere informatie te bekomen,maar op mijn mailtje van mei;kreeg ik een antwoord dat mijn advocaat zou worden uitgenodigd voor een gesprek en mij zo de stand van zaken zou worden toegespeeld(aangezien ik geen reactie meer krijg van mijn eigen advocaat ; heb 2 jaar geen reactie van hem gehad en heb daarom de stafhouder gecontacteerd; maar hij vind het blijkbaar niet fijn dat ik dit doe)

Het gaat niet over betwisting van loonstaat; en hij is nog steeds mijn advocaat ; hij verhuisde van Dendermonde naar Hoogstraten en wilde destijds mijn zaak meenemen naar zijn nieuwe stek om verder af te handelen omdat ik anders het dossier moest overmaken en een andere advocaat helemaal van begin moest beginnen waardoor mijn zaak veel te lang zou kunnen aanslepen en aanmodderen volgens hem en aangezien ik wist wat hij zei,heb ik hem laten doen,maar zit nu wel tegen de verjaring aan zonder iets te horen te krijgen van mijn advocaat.
Het gaat over geld dat ik als student aan toenmalige partner van mij moeder heb geleend waar ik ook een contract heb voor opgemaakt destijds dus wat voor mijn advocaat een snelle afloop zou kennen en ik mijn rekening constant in het oog moest houden.
Na bijna 10 jaar mijn rekening in het oog te houden;begint de staar nu wel parten te spelen; misschien moet ik dit ook in rekening brengen :)
Maar ik heb niet gestudeerd voor advocaat en dus moet ik mij ook niet bezig houden met alle regeltjes en wetten en ga ik ervan uit dat mijn advocaat die betaald wordt; toch wel weet wat hij doet en wat hij mij zegt ;ook daadwerkelijk gaat doen.
Sinds april 2009 zou de zitting zijn geweest en die zou in mijn voordeel zijn uitgesproken (naar aanleiding van de zeer schaarse mails die ik heb gekregen; 4 of 5 in 10 jaar,meestal een telefoontje om mij te sussen) maar nu moest de gerechtsdeurwaarder tot betekening overgaan , maar dit is nog steeds niet gebeurd. En nu ben ik verleden jaar van deze stafhouder te weten gekomen dat mij de schuld wordt gegeven van mijn advocaat omdat ik de verkeerde informatie zou hebben gegeven.
Er zijn zoveel jaren verstreken dus is het normaal dat het adres van betreffende schuldenaar wel eens kon veranderen zonder dat ik wist wat het nieuwe adres ging worden en lijkt het ook mijn job niet om dit als een stalker of detective te gaan opsporen omdat ik geen band meer heb met deze persoon . Ik heb enkel de informatie doorgespeeld die ik had ten tijde van het moment dat mijn moeder brak met deze persoon. Ik ben er ook niet gebaat mee verkeerde informatie door te spelen als ik zelf schuldeiser ben; lijkt me toch.
Maar naar aanleiding van uw antwoord is de aangetekende brief verstuurd in hoop toch nog iets te mogen vernemen (ofwel nieuws of overmaking van het dossier).

Met dank en vriendelijke groeten

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”