Opzoek naar een antwoord op mijn vraag kwam ik dit forum tegen.
Dus ik probeer het even hier
Ik ben geflitst met mijn auto in een zone 30, en gecorrigeerd reed ik 51. Aangezien er geen onmiddelijke inning bijzat zoals er normaal wel bij zit ben ik eens beginnen zoeken wat dit me zou kosten en op internet vond ik al terug dat dit normaal een onmiddellijke inning is van 160€.
Echter op het PV staat er onder het kopje: Vaststelling: "De eigenaar heeft een rijbewijs B sinds 02/08/2014 (<2 Jaar)"
Dit wil het volgende zeggen: "Bepaalde overtredingen die vanaf 1 september 2007 begaan worden met een motorvoertuig door een persoon die sinds minder dan twee jaar houder is van een Belgisch rijbewijs B zullen strenger bestraft worden ingevolge de wet van 21 april 2007."
Echter klopt die vaststelling niet want ik heb mijn rijbewijs B al ruim 4j (van in 2011) Mijn rijbewijs A (moto) heb ik wel van 02/08/2014
Er staat dus een fout in het PV en daardoor zal ik geen onmiddellijke inning krijgen en loopt dit wellicht via iets anders.
In een vaag verleden heb ik ooit eens geleerd dat als er fouten in een PV staan dat deze wordt geseponeerd, in hoeverre dit klopt weet in niet.
Nu was mijn vraag, wat moet ik hiermee doen?
Wordt dit geseponeerd als ik via het antwoordformulier meld dat die datum niet klopt?
Kan ik een seponering eisen?
Alvast bedankt