Welk kanton?

GuntheeerK
Topic Starter

Welk kanton?

#1 , 27 sep 2015 23:48

Beste,

Onlangs heb ik via 2dehands.be een playstation 3 met wat accessoires verkocht.
De koper in kwestie heeft mij de avond voordat ik de spullen zou gaan leveren een "bewijs van overschrijving" via mail bezorgd.
Nu, meer dan 2 weken, 30 telefoontjes, -tig mails en smsjes later, heb ik mijn geld nog steeds nog mogen ontvangen.

Ik ben op dit moment een dossier voor aan't bereiden om ermee naar de vrederechter te stappen. Het geschil gaat over € 425, dus ik denk dat de vrederechter hier bevoegd voor is. Verbeter mij aub als ik fout ben.

Mijn dossier ziet er redelijk stevig uit, gezien ik beschik over een getekende verkoopsovereenkomst, waarin een clausule staat dat de overdracht van eigendom pas plaatsvindt na een volledige betaling. Bovendien heb ik ook een opname van elk telefoongesprek, heb ik elk smsje nog, en elke e-mail.

Ik wil nu via het vredegerecht een verzoeningsprocedure opstarten, om op die manier aan mijn geld te geraken. Maar welk kanton moet ik daarvoor aanschrijven? Welke documenten moeten bij dat verzoek bijgevoegd worden? Stuur ik onmiddellijk heel mijn dossier, inclusief bijlage's en telefoonopname's door?

Graag jullie verhelderend advies.

Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2015 09:48

Bevoegdheid: http://www.juridat.be/kantons/kantons.htm
Kies het kanton van de woonplaats van de tegenpartij.
Voor het oproepen in verzoening moet u geen stukken overmaken. Bij een verzoening neemt de vrederechter geen beslissing, hij probeert enkel een akkoord tussen de partijen af te sluiten. Dus gewoon briefje aan de griffie schrijven: gelieve op te roepen in verzoening: naam + adres partijen. Voorwerp van de verzoening: betaling 425 euro voor verkoop playstation 3 met accessoires.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2015 11:39

Natuurlijk niet slim om te leveren VOOR het geld op uw rekening stond.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”