Beste,
Onlangs heb ik via 2dehands.be een playstation 3 met wat accessoires verkocht.
De koper in kwestie heeft mij de avond voordat ik de spullen zou gaan leveren een "bewijs van overschrijving" via mail bezorgd.
Nu, meer dan 2 weken, 30 telefoontjes, -tig mails en smsjes later, heb ik mijn geld nog steeds nog mogen ontvangen.
Ik ben op dit moment een dossier voor aan't bereiden om ermee naar de vrederechter te stappen. Het geschil gaat over € 425, dus ik denk dat de vrederechter hier bevoegd voor is. Verbeter mij aub als ik fout ben.
Mijn dossier ziet er redelijk stevig uit, gezien ik beschik over een getekende verkoopsovereenkomst, waarin een clausule staat dat de overdracht van eigendom pas plaatsvindt na een volledige betaling. Bovendien heb ik ook een opname van elk telefoongesprek, heb ik elk smsje nog, en elke e-mail.
Ik wil nu via het vredegerecht een verzoeningsprocedure opstarten, om op die manier aan mijn geld te geraken. Maar welk kanton moet ik daarvoor aanschrijven? Welke documenten moeten bij dat verzoek bijgevoegd worden? Stuur ik onmiddellijk heel mijn dossier, inclusief bijlage's en telefoonopname's door?
Graag jullie verhelderend advies.
Dank bij voorbaat!