Burgerlijke partije Roemenië

Abruzzo88
Topic Starter

Burgerlijke partije Roemenië

#1 , 07 okt 2015 20:57

Beste(n)

Ik heb wat aan de hand :-)
Enkele jaren geleden ben ik het slachtoffer geworden van een bende cybercriminelen. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een gsm toestel besteld, €150 betaald en het toestel nooit gekregen. Ik ben toen klacht gaan indienen bij de poltie en enkele jaren later krijg ik telefoon dat ze de bende gepakt hebben.

Nu kreeg ik onlangs een brief thuis (in het Roemeens) Dat de zaak gaat voorkomen in Roemenië, de namen van de beschuldigden en dan een hele lijst met slachtoffers. Ik werd uitgenodigd (dagvaarding) om aanwezig te zijn op de zitting als burgerlijke partij. Maar omdat dit in Roemenië is was dit onhaalbaar voor mij. Ook was het bedrag belachelijk laag om hiervoor speciaal een reis naar Roemenië te maken.

Vandaag was de zitting en op de website kon ik zien dat ze deze verschoven hebben naar eind deze maand.

Mijn vraag: Ben ik eigenlijk verplicht om als 1 van de slachtoffers (burgerlijke partij) hier aanwezig te zijn? Zijn er gevolgen als ik deze oproep gewoon negeer?

Ik heb hun wel een aangetekende brief verzonden in het engels dat het voor mij onmogelijk was om mij te verplaatsen, maar hier heb ik nooit een antwoord op mogen ontvangen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2015 16:06

Als u geen rechtsbijstandsverzekering hebt die dit soort zaken dekt - niet aan te beginnen.
U zal zich ter plaatse moeten laten vertegenwoordigen door een advocaat ... zal iets meer kosten dan €150

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”