Hallo,
Is er iemand die weet of het in België mogelijk is een collocatie te laten schrappen uit de boeken.
Enkele jaren terug heb ik na langdurige depressie een zelfmoordpoging ondergaan waarvoor ik uiteindelijk in collocatie beland ben.
Na de opname ben ik volledig hersteld van de depressie en heb ik dus totaal geen suïcidale gedachten meer.
Ik had toentertijd een sportschutterslicentie die ik ingeleverd heb ten tijde van collocatie.
Na al die jaren mis ik de schietsport echter enorm maar kan ik niet meer aan een licentie of wapenvergunning raken doordat ik net die collocatie ondergaan heb.
Ondanks verslagen van huisarts en diverse psychiaters dat ik mentaal in topvorm ben word dit mij niet toegestaan omdat de wetgeving geen uitzondering toestaat.
Ook voor mijn werk heeft dit een stop op doorgroeimogelijkheden gezet omdat ik toen ook op punt stond gewapende opdrachten te gaan doen na behalen van nodige licentie (ben werkzaam in de bewaking) wat nu dus niet meer kan.
Vandaar dan ook de vraag waar deze collocatie geregistreerd staat, aangezien dit dus toch boven water komt bij de aanvraag, en of deze eventueel kan verdwijderd worden waardoor ik dan alsnog een licentie en vergunning kan krijgen.
Voor criminele feiten bestaat er eerherstel maar bestaat dit ook voor collocatie?