Wat zijn de criteria waaraan een advocaten kostennota dient te voldoen

Mentor_Gandhi
Topic Starter

Wat zijn de criteria waaraan een advocaten kostennota dient te voldoen

#1 , 05 nov 2015 22:34

Bestaat er een website waar de elementen van een kostennota voor advocatenprestaties kunnen worden gecheckt?
Laatst gewijzigd door Mentor_Gandhi op 05 nov 2015 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 nov 2015 22:39

Die elementen verschillen tussen verschillende zaken.
Hangt ook een beetje af van het werk dat de advocaat heeft verricht en de gemaakte kosten + overhead kosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Mentor_Gandhi
Topic Starter

#3 , 05 nov 2015 22:41

Ik heb het namelijk over een procedure voor uitdrijving van een huurder wegens verzuim betaling contractuele huurprijs

Reclame

Mentor_Gandhi
Topic Starter

#4 , 05 nov 2015 22:42

Gelden er wettelijke barema's waaraan een advocaat is gehouden?

roharro

#5 , 05 nov 2015 22:50

Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#6 , 05 nov 2015 22:54

Neen, advocaat is een vrij beroep, zij kunnen hun prijzen zelf kiezen.

Voor een factuur zijn er vormvereisten. Een kostennota weet ik niet, volgens mij is dit geen wettelijk vastgelegd document.

Xenophon

#7 , 06 nov 2015 06:00

Vooraleer u kan beginnen uitdrijven zal u nog een vonnis moeten loskrijgen dat de huurovereenkomst ontbindt ten laste van de huurder. Tussen dat vonnis en de uitdrijving zal nog een maand liggen, ik zeg het maar.

Advocaten kunnen vrij hun tarieven bepalen maar dienen u daarover wel te informeren, zorg dat dat meteen duidelijk is, ook de kosten voor verplaatsingen, kopies etc, normaal hebben ze daar een lijst van.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”