politierechtbank

jonathangent
Topic Starter

politierechtbank

#1 , 06 nov 2015 15:37

:D Beste in 2012 ben ik door de politie rechtbank van Dendermonde veroordeeld voor een gevangenis straf van 6maand en 3j rijverbod.mij vraag is het is nu bijna 2016 en heb nog geen brief gekregen voor mij aan te melden in het gevang mogen ZE dit nog uitvoeren of niet?

Vraag 2.ik heb dus rijverbod ik heb al genade gevraagd dit is afgewezen WA kan ik nog doen om mijn rijverbod te laten vallen? Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 nov 2015 20:25

Strafwetboek:

Art. 92. Correctionele straffen verjaren door verloop van vijf jaren, te rekenen van de dagtekening van het arrest of van het in laatste aanleg gewezen vonnis, of te rekenen van de dag waarop het in eerste aanleg gewezen vonnis niet meer kan worden bestreden bij wege van hoger beroep.
Indien de uitgesproken straf drie jaar te boven gaat, is de verjaringstermijn tien jaren

Dat is het principe maar er zijn situaties die maken dat de verjaring de facto nog verder uitgesteld wordt. Dus u bent er nog niet en blijkbaar is Mr Geens vastbesloten om alle straffen te laten uitvoeren, ook al moet hij 10000 enkelbanden bijbestellen dus ik hoop dat u over een comfortable sofa beschikt.

Voor uw rijverbod kan u niets doen behalve wachten, u gedeisd houden en indien nodig tests herdoen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”