Korte schets van de situatie
In parket a liep er een opsporingsonderzoek tegen mij. Bij de onderzoeksrechter afhangende van parket b loopt een gerechtelijk onderzoek in verband met lasterlijke aangifte en andere zaken betreffende de klacht tegen mij.
Omdat er vermoeden was van procedure fouten bij parket a heeft de onderzoeksrechter in kwestie alle dossiers weggenomen die mij vrijspreken bij parket a en onderzoekt deze zelf. Er loopt ook een strafonderzoek tegen parket a
Nu ben ik bij parket a gedagvaard. Gezien het gerechtelijk onderzoek bij de onderzoeksrechter nog loopt, kunnen deze zaken niet meer samengevoegd worden en kan ik de informatie die in mijn voordeel spreekt niet gebruiken.
Ik heb de volgende 2 vragen.
- Is dit een schending van het recht van verdediging? Daar ik niet gebruik kan maken van alle informatie die mij vrijpleit die in een onderzoek staat dat daar juist voor aangemaakt is en waar al een heleboel zaken instaan
- Kan er uberhaupt al uitspraak gedaan worden in de zaak waarvoor ik gedagvaard ben daar er nog een onderzoek loopt tegen het parket van Oudenaarde ivm onregelmatigheden begaan in dat dossier?