berusten na betekening vonnis

djendor
Topic Starter

berusten na betekening vonnis

#1 , 17 nov 2015 11:58

Is het berusten in een vonnis na de betekening nuttig om verder gerechtkosten te besparen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 17 nov 2015 15:16

Er moet altijd gekeken worden wat de kosten / bate zijn om tegen een vonnis in beroep te gaan ...
In deze analyse kan men behoudens zijn financiele overwegingen ook een waarde toekennen aan zijn principes ...

k.b.

Xenophon

#3 , 18 nov 2015 11:08

U kan een verklaring van berusting afleggen, ja. Dat vermijdt de kosten van betekening van het vonnis. Daarna kan u tegenpartij vragen u een afrekening te sturen en deze dan betalen. Maar berusting is wel definitief, denk dus goed na want 2 dagen erna besluiten om toch nog in beroep te gaan is onmogelijk, die deur is voorgoed dicht.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Xenophon

#4 , 18 nov 2015 12:27

Excuus, net gezien dat het vonnis reeds betekend was; in dat geval kan u nog steeds berusten maar uiteraard niet aan de kosten van betekening ontsnappen, vraag de deurwaarder die de betekening gedaan heeft of de tegenpartij om een onkostennota op te stellen en gemeld dat u vrijwillig zal overgaan tot betaling.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”