Simpel vraag ? Misschien moeilijk antwoord

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Simpel vraag ? Misschien moeilijk antwoord

#16 , 02 sep 2015 07:20

De verkeerde informatie die ik hier van een antwoord kreeg, vond ik ook echt niet kunnen, de deontologische code der europese advocaten zegt wel degelijk dat de advocaat de rechtbank NIET mag voorliegen.
de deontologische code der europese advocaten is enkel van toepassing voor grensoverschrijdende zaken. Los daarvan staat er inderdaad de volgende tekst in:
"De advocaat mag nimmer de rechter bewust onjuiste of misleidende inlichtingen verstrekken. "

Het woord "bewust" is hier van essentieel belang. Als hij gewoon neerschrijft wat zijn client verklaart, is dat géén bewust onjuiste of misleidende inlichtingen, TENZIJ hij expliciet weet dat dat niet klopt. Een advocaat die schrijft dat je woonplaats: "Las Vegas" is, doet dat op basis van wat jij zelf schreef. Een advocaat die schrijft dat je je vrouw geslagen hebt, schrijft de verklaring van de klant en dat is niet bewust onjuist/misleidend. Tenzij de vrouw dat niet zou gezegd hebben.

"de verkeerde informatie" die u hier kreeg, is dus niet verkeerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 sep 2015 09:42

Topic starter heeft zijn hart eens kunnen luchten. Het is nu van zijne lever, wat goed is voor zowel mentale als fysieke gezondheid. Case closed, zeker?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ig K

#18 , 22 dec 2015 20:24

Beste Tom VDJ,

Ik heb niet gezegd dat je dat aan de rechter moet zeggen. ik heb gezegd dat je dat op facebook moet zetten, zodat iedereen begrijpt dat wat jij op facebook zet net zoals je woonplaats LAS VEGAS om te lachen is.
Dan kan je tegenpartij moeilijk blijven volhouden dat je woonplaats LAS VEGAS is zoals ze nu doet.
Naar mijn bescheiden mening zal de rechter dan ook inzien dat dit onzin is.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”