Advocaat geeft dossier niet terug

SLA
Topic Starter

Advocaat geeft dossier niet terug

#1 , 02 dec 2015 20:26

Advocaat wil slechts enkele bladzijden teruggeven van een dossier welk meer dan 10 cm dik is... Advocaat houd dossier achter opdat de stukken erin niet in een gerechtelijke procedure tegen hem zouden kunnen worden gebruikt... Hoe bekom ik mijn volledig dossier ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 03 dec 2015 08:50

Ook ooit voorgehad.
Ik dacht dat hij enkel de vertrouwelijke briefwisseling naar hem gericht mocht achterhouden. Als de rest moet hij op aanvraag afgeven of overmaken.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 dec 2015 08:57

Klacht neerleggen bij de stafhouder en eisen dat het volledige dossier wordt overgemaakt aan uw nieuwe advocaat of aan uzelf. Confidentiële briefwisseling die aan hem/haar was gericht mag er uit verwijderd worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Ig K

#4 , 24 dec 2015 00:03

Ken ook zo'n geval. Advocaat geeft maar stuk van dossier terug. Belangrijke stukken worden achtergehouden.Klacht bij stafhouder. Advocaat liegt tegen stafhouder dat dossier volledig is. Stafhouder gelooft hem. Nadien moeten toch nog stukken overgemaakt worden uit dossier dat bij taxatiecommissie was neergelegd. Tijdens de periode dat de taxatiecommissie de beslissing moet nemen over het dossier gaat advocaat dossier bekijken en kopieert er stukken uit die nog moesten overgemaakt worden. Deze stukken konden door de opvolgende advocaat maar laattijdig bij de rechtbank worden neergelegd.
Toch oordeelt ook de taxatiecommissie dat het dossier correct was overgemaakt.
Tot zover de klacht bij de stafhouder.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”