intresten op GDW kosten / stafhouder

Emiel9
Topic Starter

intresten op GDW kosten / stafhouder

#1 , 04 jan 2016 10:43

Vorig jaar in november kreeg ik een aanmaning tot betaling van achterstallige alimentatie via de GDW, ik kon echter de geëiste sommen weerleggen. Er was inderdaad een openstaande schuld van 9.95 euro, zijnde index van 2 maanden....

Ik heb de sommen via mail betwist, waarop de GDW een nieuwe afrekening gemaakt heeft (met nog extra GDW kosten erbij én de lopende alimentatie ook). De advocaat van de tegenpartij heeft moeten toegeven dat de lopende alimentatie op dat moment nog niet verschuldigd was (er staat geen exact datum in het vonnis, ik zorg er dus gewoon voor dat de alimentatie IN de lopende maand ontvangen wordt).

Begin december heb ik de "achterstallige" index aan de GDW betaald, maar zonder zijn kosten.

Ik vind het niet kunnen dat ik meer dan 150 euro kosten moet betalen voor een schuld van nog geen 10 euro.

De advocaat van mijn ex heeft mij op de hoogte gebracht van zijn schrijven naar de GDW, ik heb onmiddellijk gereageerd dat de sommen die hij eist al betaald werden, toch ging hij door en kreeg ik uiteindelijk de GDW aan de deur.

mijn concrete vraag is: wat gebeurt er als ik de GDW kosten niet betaal? (hoofdsom van 9.95 euro is betaald). Hoe veel intresten komen er bij? extra kosten ook?

Wie is de stafhouder? Kan ik de stafhouder aanschrijven ivm de praktijken van deze advocaat? (doorzetten met GDW terwijl de sommen niet verschuldigd zijn - hoofdsom was in de duizenden euro...-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2016 10:54

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Emiel9
Topic Starter

#3 , 04 jan 2016 11:01

Is het wel de GDW tegen wie ik een klacht kan neerleggen? Hij zei mij telefonisch dat hij alleen uitvoert wat de tegenpartij (advocaat) vraagt.....

Reclame

denlowie

#4 , 04 jan 2016 11:13

Een GDW voert enkel uit wat men hem vraagt, en alles moet bij een deurwaarder betaald worden ook de telefoon gebruik, iningsgeld en enz...

Een GDW werkt ook nooit gratis.

Gaat de opdracht gever hem soms betalen ???
ik denk van niet, de kosten zullen allemaal op u rekening komen te staan.

Emiel9
Topic Starter

#5 , 04 jan 2016 11:44

Ik begrijp dat allemaal, maar is het wel normaal dat een advocaat een vordering vraagt terwijl hij goed genoeg weet dat de som al betaald is?? Is het normaal dat de schuldenaar 150 euro kosten moet betalen voor een "achterstand" van nog geen 10 euro?

de vraag is nog altijd: komen er intresten bij de GDW kosten eens de hoofdsom betaald is?

denlowie

#6 , 04 jan 2016 11:56

Is het normaal dat de schuldenaar 150 euro kosten moet betalen voor een "achterstand" van nog geen 10 euro?
Als je het mij persoonlijk vraagt is het antwoord NEE!

Maar als het van een GDW komt zeg ik ja, en bij iedere herinnering zal de kost oplopen met honderden euro's.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”