Tuchtraad der advocaten: aansprakelijk?

poloman
Topic Starter

Tuchtraad der advocaten: aansprakelijk?

#1 , 04 dec 2015 00:23

situatie:
1. klacht tegen advocaat werd aangetekend verstuurd aan tuchtraad
2. voorzitter tuchtraad vraagt klager de tijd om een dossier op te stellen
3. drie jaren later, komt van een nieuwe voorzitter een beoordeling:
de aanvullende klachten zal hij allen seponeren op basis dat deze laattijdig ingediend werden
de aangetekende klacht zal hij seponeren omdat deze niet langer wordt teruggevonden...

En nu?
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 04 dec 2015 11:04

En nu?
We drinken een glas, we pissen een plas en laten alles zoals het was.
Uw parallele threads op het forum geven de indruk dat u op een andere planeet leeft.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

k.b.

#3 , 04 dec 2015 11:25

Ik hoop dat deze raadsman een factuur aan TS verstuurd voor de tijd die hij heeft moeten steken in zijn verdediging bij de tuchtraad ...

TS heeft het immers klaarblijkelijk moeilijk om zich bij een ongunstige beslissing van derden neer te leggen en zoekt zijn "gelijk" dan maar te behalen via een ordinaire natrap via de vakorganisaties ...

k.b.

Reclame

poloman
Topic Starter

#4 , 05 dec 2015 14:19

De advocaat zal verklaren nooit door iemand ondervraagd te zijn.
Welke tijd hij dan in zijn verdediging zou gestoken hebben blijft een raadsel.
Wanneer deze advocaat vooreerst een ongunstige beslissing ging afdwingen door
het benaderen van zijn confrater, plaatsvervangend rechter, dan is het maar de vraag wie hier wie aantrapt.
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Ig K

#5 , 22 dec 2015 20:06

Bij de duivel te biechten geweest, TS !

Xenophon

#6 , 22 dec 2015 20:17

Poloman, iemand die een probleem heeft met een advocaat óf met een GDW óf met een ambtenaar, dat kan ik begrijpen. Maar u heeft problemen met iedereen en voor zover ik uit uw andere posts kan opmaken is dat te wijten aan het feit dat u mordicus uw eigen ding blijft doen, tegen alle gezond verstand en wetgeving in, daarna klaagt wanneer de bijl onvermijdelijk valt.

Zou het probleem niet eerder bij U liggen dan bij al de rest?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

poloman
Topic Starter

#7 , 11 jan 2016 17:22

Xenophon, dat ik met mijn eigen ding tegen de het gezond verstand in zou gaan, daar twijfel ik voor geen moment aan.
Ik ben er echter evenzeer van overtuigd dat er geen enkel gezond verstand nog wijs raakt uit alle problemen die advocaten, GDW"s en ambtenaren de laatste zeven jaren stelden... en allen raken ze er met hun eigen stukje wetgeving mee weg.

Naar analogie: Hebt u de kerkleiders ooit de vraag horen stellen aan de misbruikte kinderen of hun problemen niet eerder bij hen zelf liggen?

In een moderne rechtstaat dient er een scheiding te bestaan tussen de verschillende machten.
De machten zouden elkaar moeten CONTROLEREN, hier gebeurt al zeven jaren lang net het omgekeerde,
desnoods passen ze er de wetgeving nog wel even voor aan.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”