Uitnodiging mij aan te bieden politiekantoor

Hman
Topic Starter

Uitnodiging mij aan te bieden politiekantoor

#1 , 22 jan 2016 22:02

Hoi,

Vandaag heb ik van de politie een uitnodiging in de bus gekregen om mij aan te bieden op het bureel. Er wordt mij gevraagd mij komende woensdag om 9 uur aan te bieden. De uitnodiging steekt niet in een enveloppe; een beetje zoals een briefkaart van de politie zeg maar. Verder wordt er gevraagd mijn identiteitskaart en dus betreffende uitnodiging mee te nemen. Van auto papieren wordt er niets gevraagd.

Een snelle google leerde mij dat het kan zijn dat ik verhoord zal worden, of gewoon moet getuigen van iets.

Nu vroeg ik me af hoe ernstig dit kan zijn ? Aangezien het om een briefkaart gaat zonder enveloppe, kan ik hieruit
afleiden dat het waarschijnlijk niet om iets niet al te ernstig zal gaan ?

Ik heb post finasteride syndroom, waardoor ik soms extreem vermoeid en sloom ben. En maak me toch een beetje zorgen dat ik misschien iets gemist heb in het verkeer.. Al lijkt me het straf dat ze voor zo iets gewoon maar een kaartje zonder enveloppe zouden sturen ?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes
Laatst gewijzigd door Hman op 22 jan 2016 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2016 22:17

Nu vroeg ik me af hoe ernstig dit kan zijn ? Aangezien het om een briefkaart gaat zonder enveloppe, kan ik hieruit
afleiden dat het waarschijnlijk niet om iets niet al te ernstig zal gaan ?

De informatiedrager weerspiegelt niet de zwaarte van het verhoor.
Zoniet zou men in een moordzaak met voorbedachten rade een rotsblok met hiërogliefen voor uw deur moeten deponeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Hman
Topic Starter

#3 , 22 jan 2016 22:20

Ja maar dan zou je toch op zijn minst een aangetekende brief verwachten ? Of een belletje aan de deur

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2016 23:10

De politie in onze gemeente steek ongeveer 100.000 uitnodigingen per jaar in de busals een eerste uitnodiging.
Dan nog enkele tienduizenden voor salduz verhoren en verder zijn
de tweede of derde uitnodigingen niet meegeteld.
Reken zelf maar uit een AS is iets van een € 6. Misschien aan Fod Justitie voorstellen ineens een GDW te sturen.
Wat voor verschil maakt het voor de autokeuring krijgt u toch ook maar een kaartje?

Als er niet opstaat dat u drie weken tijd hebt om voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen en de artikels van strafwetboek of aanverwante wetten dan hebt u mogelijk reden tot ongerustheid...alhoewel als u niets gedaan hebt maakt het niets uit.

BrainTrain

#5 , 24 jan 2016 19:55

Je mag volgens mij ook naar hen bellen en een ander tijdstip voorstellen die beter past voor jou. Je moet dus geen vrijaf nemen van je werk daarvoor.

Franciscus

#6 , 24 jan 2016 23:29

Trouwens meestal ( bij ons toch) staan er meestal drie data op ... inderdaad eens bellen en mogelijk kan een andere dag afgesproken worden.

Lanox

#7 , 25 jan 2016 09:26

Ik heb post finasteride syndroom, waardoor ik soms extreem vermoeid en sloom ben. En maak me toch een beetje zorgen dat ik misschien iets gemist heb in het verkeer..
Ik ben niet medisch geschoold en kan de ernst van uw aandoening niet inschatten, maar misschien moet u uzelf de vraag stellen of het nog verantwoord is dat u een wagen bestuurt (er even vanuitgaand dat u het hier over autorijden heeft).

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”