Deurwaarder schermt met nood tot "registratie" om beslag te voorkomen

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: Deurwaarder schermt met nood tot "registratie" om beslag te voorkomen

#16 , 08 feb 2016 07:56

Niemand kan hier voor u de wetgeving eventjes veranderen. Het is mij niet volledig duidelijk welke schuld of vordering het betreft maar niets belet u om eerst te betalen, daarna terug te claimen en interest te vragen, dan komt er geen deurwaarder aan te pas. Waarschijnlijk zal ergens een bepaling staan dat het indienen van een bezwaar niet opschortend werkt voor de betaling van de schuld. Of u kan zich wenden tot de eiser en vragen dat deze wacht met de invordering.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#17 , 08 feb 2016 09:19

Ik ken deze situatie zeer goed. Sociaal verzekeringskantoor is daar heer en meester in om hun centen te innen. Terecht of niet terecht.
Komt geen rechter aan te pas, wel dure deurwaarderskosten die volgens mij onterecht zijn En dat weten de GDW ook.
Ben nog altijd aan het bekijken wat ik daartegen kan doen.

zelfstandig schilder
Topic Starter

#18 , 10 feb 2016 02:02

Xenophon, Wet veranderen??? Een wet die niet 100% deugt is geen wet en mag niet uitgevoerd worden! Zelfs verhaal mogelijk tegen de staat...mi is de tijdspanne die ze zich veroorloven om een beslissing te nemen over betwiste sociale lasten niet wettig....tot 1 jaar aub, laten ze alles op een hoop komen en dan effe erdoor malen? Dat verklaart de willekeurige 2 omstreden geëiste kwartalen tussen meerdere ongemoeid gelaten kwartalen... hoe verklaar je zoiets anders?

Reclame

JPV

#19 , 11 feb 2016 05:35

het "niet deugen van een wet" is subjectief.

Een factuur uit de privé kan tot 10 jaar na datum nog opgeëist worden, de 1 jaar is dus betrekkelijk kort.

zelfstandig schilder
Topic Starter

#20 , 12 feb 2016 13:48

JPV, de factuur heeft geen jaar op zich laten wachten, dat is zelfs niet eens het onderwerp maar tussen aanvraag tot vrijstelling (overigens telkens terecht en goedgekeurd) kunnen ze één jaar tijd laten en in die tijd kan Zenito je een gdw op je nek sturen wat ik totaal onaanvaardbaar vind aangezien eerdere aanvragen telkens werden goedgekeurd in mijn voordeel....heeft Zenito een "onderhandse commissie overeenkomst" met die bepaalde gdw misschien?

mag een gdw trouwens confraters meebrengen naar eigen inzicht en deze jou ook aanrekenen? Niet aan "getuigentarief" overigens maar aan gdw-tarief....

Xenophon

#21 , 12 feb 2016 13:55

Nogmaals, wat u erover vindt doet niet terzake, evenmin als uw opinie over de toepasbaarheid van 'slechte' wetten. Wat let u te betalen onder voorbehoud of het bedrag in consignatie te geven en dan nadien terug te claimen wanneer u beschikt over de beslissing?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

DavidP585

#22 , 12 feb 2016 15:54

Xenophon, Wet veranderen??? Een wet die niet 100% deugt is geen wet en mag niet uitgevoerd worden! Zelfs verhaal mogelijk tegen de staat...
Schadevergoeding Enkel na veroordeling door europees hof voor de rechten van de mens, of hof van justitie.

Slechte wetten mogen enkel niet uitgevoerd worden na uitspraak in die zin van grondwettelijk hof.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”