verzoekschrift kosten advocaat

florcita
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verzoekschrift kosten advocaat

#1 , 17 mar 2016 20:28

Beste

Vorige maand hebben ik en mijn huisgenoten, na een mislukte verzoening, een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter, na maandenlange discussies met eigenaar over de afrekening van water,gas en elektriciteit, kosten expert en onze waarborg die we niet terugkrijgen. Nu heb ik een brief van de advocaat van de tegenpartij ontvangen met vraag om de stukken van ons dossier mee te delen om eventueel tot een verzoening te knn komen. Mijn vraag is nu, welke stukken wil hij precies? Zijn wij verplicht dit te doen? En als wij de zaak' verliezen', moeten wij dan opdraaien voor de advocaatkosten? Of is het wijselijk een advocaat in te schakelen...?
Dank bij voorbaat voor uw antwoord.
Mvg,
Fleur H.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 18 mar 2016 05:12

Welke stukken: de stukken die u bij de vrederechter wenst te gebruiken die u zaak staven

Verplicht dit te doen: indien u ze bij de vrederechter wenst te gebruiken dienen ze voorafgaandelijk aan de tegenpartij medegedeeld te worden

Advocaatskosten: indien u verliest kan u veroordeeld worden tot een rechtsplegingsvergoeding aangezien tegenpartij een advocaat heeft

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2016 00:20

Als ik me niet vergis kan u vragen aan vrederechter de minimum RPV uit te betalen.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 mar 2016 04:39

Contacteer eerst de advocaat van de tegenpartij om uit te vissen wat deze wil, vermoedelijk wil hij onderzoeken of er alsnog kan geschikt worden. Is dat snel mogelijk, doe dat dan maar begin geen lange discussie. Indien u stukken wenst te gebruiken voor de vrederechter dienen deze ook ter kennis van de tegenpartij te worden gebracht, samen met uw eis, zodat deze daarop kan antwoorden. Gelet op de nieuwe procedurevoorschriften die de zaken niet eenvoudiger maken is het wellicht best een advocaat te nemen indien de tegenpartij er één ingeschakeld heeft. Uw advocaat kan dan ook de veroordeling van de tegenpartij tot de rpv vragen indien u de zaak wint.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”