domicilie aanklacht fraude

Ties
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

domicilie aanklacht fraude

#1 , 10 apr 2016 16:31

Mijn dochter heeft een drietal jaar een woning gehuurd tegen een klein bedrag omdat het een zeer kleine woning was.
Vandaag de dag huurt zij de woning al zeker 2 maand niet meer en woont ze bij haar vriend.
De eigenaar van de woning is even nadat mijn dochter het huis niet meer huurde geplaatst in het rusthuis .
De laatste maanden dat mijn dochter erin woonde was er wel een dispuut tussen de eigenaar en haar , wegens iets dat mijn dochter zou stuk gemaakt hebben .
Dochter heeft eigenaar hier cash voor vergoed .
Maar nu nadat mijn dochter al even uit de woning is komt één van de kinderen ermee op de proppen dat dochter niets betaald zou hebben , het huis in slechte staat zou achtergelaten hebben enz .
één van de kinderen dreigt er ook mee mijn dochter voor domiciliefraude aan te klagen omdat er zeer weinig verbruik zou zijn geweest het laatste jaar .
Het klopt inderdaad dat dochter zeer vaak bij haar vriend was , eigenlijk meer bij haar vriend dan bij haar thuis .
Mijn vraag is kan men iemand nog aanklagen of straffen voor domiciliefraude nadat deze de huurwoning al enige tijd heeft verlaten ??

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 10 apr 2016 16:38

Pffft. Hoe denkt ze die "fraude" achteraf nog te kunnen bewijzen?
De vaststelling van een toestand die niet meer bestaat kan enkel in het Rijk der Engelen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eylis

#3 , 10 apr 2016 16:41

huurcontract is opgezegd, verhuurder heeft sleutels aanvaard en eventuele financiele kosten zijn vergoed tussen de huurder en de eigenaar. Kinderen komen nu op de proppen dat er niet betaald zou zijn en/of dat er domiciliefraude zou zijn geweest? Ten eerste: de kinderen zijn geen betrokken partij in deze zaak. Dit is tussen huurder en verhuurder. Verhuurder heeft sleutels aanvaard. De zaak is afgehandeld. En kinderen zijn ook geen betrokken partij om domiciliefraude aan te klagen en als ze dat al zouden proberen is er geen sluitend bewijs én is de zaak al een tijdje achter de rug. Niet reageren op deze aantijgingen. Het zijn hun zaken niet en ze hebben geen poot om op te staan.

Reclame

mava105

#4 , 10 apr 2016 19:44

Hopelijk heeft ze een door de verhuurder getekend uitgaande PB en een ontvangstbewijs voor het contant betaalde bedrag. Dan is de zaak ineens geregeld.

Ties
Topic Starter

#5 , 13 apr 2016 19:26

Was een mondelinge huurovereenkomst .
Geen bewijs van vergoeding maar de schade zal nimmer vastgesteld kunnen worden wegens hersteld

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”