benefiet voor schulden, is dit wel legaal?

Myo
Topic Starter

benefiet voor schulden, is dit wel legaal?

#1 , 14 apr 2016 09:56

Benefiet voor Olivier

http://www.oliviergiambarresi.be/

Even de tekst lezen, doorgaans ben ik "voor" benefietacties, zeker wanneer er ziekte in het spel is, maar hier weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Lijkt me bijna een wanhoopskreet. Is de wereld gewoon zo hard dat we voor dit type financiële moeilijkheden muziekspectakels op poten moeten zetten of is dit er toch een beetje "over"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 14 apr 2016 10:00

ik vind het er ver over... Zo zijn er duizenden mensen die in de schulden zitten. Gaan we dan ook dagelijks concerten beginnen organiseren?
Maar ja, dit is legaal, maar zal bij veel mensen de wenkbrauwen doen fronzen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2016 10:40

Ik denk dat er iets meer achter zit dan een benefiet
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 14 apr 2016 10:48

Zolang alles op een legale manier gebeurt (de inkomsten op een legale manier aangegeven worden, de reden voor de benefiet niet gelogen is, etc...), zie ik het probleem niet. Als ik een "benefiet" wil organiseren omdat ik een Bugatti Veyron wil, maar her het geld niet voor heb, waarom zou ik dit dan niet mogen organiseren? Waarschijnlijk zijn er weinig mensen zo gek om hier naartoe te komen, maar ik zie het probleem niet.

Ik ken Olivier niet, en naar mijn mening is hij héél erg naïef en onvoorzichtig geweest als ik het zo lees, maar als er mensen zijn die naar die benefiet willen komen, waarom niet? Als daar artiesten zouden opdreden die ik graag wens te zien, en de prijs is naar mijn mening redelijk, zou ik misschien ook wel gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox

#5 , 14 apr 2016 13:07

Ik denk niet dat hier juridisch een probleem mee is.

En moreel? Tja, er worden om de haverklap evenementen gehouden om sportclubs, scholen, ... te ondersteunen. Vaak gaat het dan ook nog over een specifieke activiteit zoals bijvoorbeeld een Romereis. Ik zie het verschil niet echt met deze benefiet.

Uiteindelijk beslist ieder voor zichzelf of hij naar zo een benefiet gaat of niet, en of het vanwege het "goede doel" is of gewoon vanwege het evenement (muziek, sfeer, drankorgie, ...).

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”