Beste ,
Ik heb een tijd geleden een rechtszaak aangespannen tegen iemand wegens bedrog. Tot onze spijt hebben we de zaak verloren en dienen we nu een rechtsplegingsvergoeding te betalen. De zaak werd 2 weken geleden betekend door de deurwaarder. We hebben 30 dagen om in beroep te gaan tegen dit vonnis. Volgens de advocaat dienen we de rechtsplegingsvergoeding momenteel nog niet te betalen indien we in beroep gaan.
Gisteren stond de deurwaarder opnieuw voor onze deur om beslag te leggen op een aantal van onze goederen, en dit zelfs voor onze periode voor beroep afgelopen is.
Ik heb hier veel opzoekingswerk over gedaan, maar ik vind geen concreet antwoord. Kan de deurwaarder ons verplichten om de kosten van de rechtsplegingsvergoeding en de betekening te betalen ook als we in beroep gaan tegen het vonnis? Volgens onze advocaat dient alles pas op het einde van het beroep betaald te worden, maar de brief van de deurwaarder was duidelijk. Hij vraagt binnen de 24 uur te betalen.
Ik ben een beetje ten einde raad en hoop op een goede tip, eventueel een linkje naar een wettekst zou me al geruster kunnen stellen.
Alvast bedankt