Opvragen uitreksel samenstelling gezin voor een procedure

frankve
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opvragen uitreksel samenstelling gezin voor een procedure

#1 , 31 mei 2016 22:36

Voor een procedure die ik wil opstarten (geschil in de huur sfeer) was ik naar de gemeente gestapt om de woonhistoriek van betrokken persoon op te vragen. Na veel gezucht kreeg ik dit uittreksel, bijkomend vroeg ik een attest samenstelling gezin van die persoon (van een bepaald jaartal om te bepalen of die persoon er toen alleen / met een familielid of met derde gewoond heeft). Dit is relevant (waarom zou ons nu wat te ver leiden). Voor alles een aanvraagformulier ingevuld en ondertekend dat het voor een procedure is en de nodige context. Medewerker ging dit opzoeken want kon blijkbaar niet 1-2-3. Kreeg ik echter enkele dagen terug een telefoontje dat dit niet afgeleverd gaat worden, ze hadden overleg gehad met de juridische dienst in Brussel en dat is afgewezen wegens privacy redenen. Kan wel opgevraagd worden door de advocaat maar naar mij willen ze dit niet verstrekken.

Kan dit? Ik wil mezelf verdedigen in deze en nu wordt ik defacto gedwongen om een advocaat in te schakelen. Wat kan er wettelijk opgevraagd worden in het kader van een procedure en wie mag wat opvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2016 23:21

U hebt het huurcontract neem dat mee en tevens uw kopie van brief opstarten gerechtelijke procedure vrederechter.
Gegevens van de huurperiode moeten verstrekt worden zeker over de personen die contract hebben getekend over de ingeschreven personen die contract dus niet getekend hebben ben ik niet zeker.

Hier ook eens lezen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=17950
zeker teksten Vandebos en j.demoor.

Bel eens naar een grote stad en stel daar je vraag eens .

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”