provisie advokaat

jef007
Topic Starter

provisie advokaat

#1 , 26 jun 2016 10:45

Ik heb een kortverkennend gesprek gehad met een advokaat. Advokaat heeft dan een brief gestuurd aan mijn tegenpartij. Ik heb hiervoor 75 euro betaald. Later ( omdat de brief zonder gevolg was) heb ik terug een kort gesprek gehad met de advokaat. Advokaat sprak van een uurloon van 105 euro +BTW en 350 euro dossierkosten. Daarna heeft de advokaat niets meer moeten doen. Nu ontvang ik een factuur van advokaat van : 1.000 euro +BTW als provisie.
Weet iemand wat deze provisie betekend?
is dit haar ereloon?
is dit een voorschot voor het latere werk?
is dit een afrekening?
.......
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2016 10:52

Dit zal de kost zijn voor je tweede gesprek en de dossiers kosten + al een provisie op het werk in de toekomst !

Ja naar een advocaat stappen kost centen !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2016 12:01

Een provisie is een voorschot op de latere ereloonstaat. De provisie kan zijn voor werk dat al geleverd werd en/of voor werk dat nog moet geleverd worden.
Dat de advocaat een provisie vraagt betekent dat het dossier (nog) niet werd afgesloten en de advocaat verwacht nog prestaties te moeten leveren. Als u van oordeel bent dat zijn taak beëindigd is, laat hem dit dan weten en vraag dat hij een ereloonstaat opmaakt voor de reeds geleverde prestaties.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”