solvabiliteit na nadelig vonnis

supernamy
Topic Starter

solvabiliteit na nadelig vonnis

#1 , 27 jun 2016 22:11

Ik zit in een geschil dat al jaren aansleept tegen een aannemer (een bvba). Het eind is bijna in zicht, en ik denk echt dat ik de zaak zal winnen. Ik vrees alleen voor trucjes wegens de tegenpartij om uiteindelijk niet te betalen. Wat zou er gebeuren als de aannemer zijn onderneming zou sluiten om zich aan zijn aansprakelijkheid te onttrekken? Zou ik via een deurwaarder mijn centjes kunnen vorderen van de baas als natuurlijke persoon?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2016 07:19

Je zal je centen nooit kunnen terug vorderen van de natuurlijke persoon, die heeft niks met de bvba te zien, die is enkel zaakvoerder en mogelijks aandeelhouder, je heeft zaken gedaan met de BVBA die een volkomen rechts persoon is !!
Word de bvba gesloten dus vereffend dan kan je laten weten aan de vereffenaar dat je nog X centen moet, kan deze u niet betalen dan volgt er een faillissement met het gevolg dat je bijna zeker ook geen centen zal van hebben.

Als het vonnis er is zo vlug mogelijk het vonnis laten betekenen door een deurwaarder, en beslag laten legen auto's of andere zaken van de bvba, wie snel is, heeft soms wel de meeste kans om nog wat te hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”