Ja, het kan zijn dat sommige processuele regels strijdig zijn met Gemeenschapsrecht of het onnodig moeilijk maken om Gemeenschapsrecht af te dwingen. Dan kan je iets ondernemen. Maar ik heb tot op heden nog niets gelezen dat duidelijk stelt dat de regel mbt de ontvankelijkheid van een verzoekschrift strijdig zou zijn met het Gemeenschapsrecht of het onnodig moeilijk zou maken om rechten af te dwingen.Misschien is dit van toepassing. Denk dat TS wel eens gelijk zou hebben, maar dan zal zij/hij hun rechten moeten opeisen.
In plaats van steen en been te klagen en koppig te wezen, dien gewoon een verzoekschrift in dat in overeenstemming is met het Belgische procesrecht. Ik zie niet in waarom het hier een strategische uitspraak zou betreffen.Ik heb aanwijzingen dat de Belgische rechtspraak is gebaseerd op strategische uitspraken.
Ik hou het hier ook voor bekeken. We komen toch niet verder dan een welles-nietes discussie met iemand die ervan overtuigd is meer te weten over het Gemeenschapsrecht en Belgisch procesrecht dan de rest van het forum samen.