communiceren met rechtbank

Jimmy A
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

communiceren met rechtbank

#1 , 10 jul 2016 23:04

mijn ex heeft een pro deo gekregen en maakt hier misbruik van om mij op kosten te jagen. Bvb verlofregeling van de kinderen moet nu via de rechtbank (2.5u kosten voor een advocaat) enz, enz.
Ik kan zelf geen advocaat meer betalen of gerechtskosten of expertkosten.
Hoe kan ik nu rechtstreeks met de familierechtbank communiceren over datums van zittingen, nieuwe verwikkelingen melden, gewoon al melden dat ik geen advocaat meer heb?
Mag dit eigenlijk wel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 11 jul 2016 09:04

Je kan toch ook een pro-deo nemen?

scorpioen

#3 , 11 jul 2016 09:34

Je kan een brief schrijven naar de rechtbank (rolnummer van de zaak vermelden) en melden dat je geen advocaat meer hebt.
Ook aan je advocaat laten weten dat hij je niet meer mag vertegenwoordigen. Deze is dan ook verplicht aan de rechtbank mee te delen dat hij niet meer voor jou optreedt.
Van dat ogenblik af zal de rechtbank alles wat ze normaal naar de advocaat stuurt naar jou sturen.
Je gaat er dan wel voor moeten zorgen zelf tijdig je conclusies neer te leggen en je conclusie en stukken aan de advocaat van de tegenpartij over te maken.

Reclame

Franciscus

#4 , 21 jul 2016 23:28

En hoe komt dat zulke zaken nog niet in een vonnis staan?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”