Rekening advocaat

PETER64
Topic Starter

Rekening advocaat

#1 , 31 jul 2016 20:48

hoi, ik zit in een vechtscheiding. En heb al een jaar dezelfde advocaat.
Daar ik niet content was over hem , ben ik op zoek gegaan naar een andere advocaat.
ivm ouderverstoting, en een vonnis vol fouten.
Er is nooit een contract op gemaakt.ivm maandelijkse betalingen,enz.
Als ik gedurende het jaar vroeg hoeveel de rekening al was zij hij telkens we regelen dat wel.
Er is nooit een contract op gemaakt ,en deed steeds geheimzinnig als ik de stand van de rekening vroeg..
Nu krijg ik een factuur van.4100 euro voor geleverde prestaties.
Mag ik dit in schijven betalen ,of ben ik verplicht om het bedrag ineens te betalen.
En kan dit allemaal zo maar ,ik weet van anderen dat zij met een vast maand bedrag of op zen minst iedere maand een factuur krijgen. Als ik de stand van zaken vroeg wuifde hij dat telkens weg.
Wat moet ik hier van denken.?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jul 2016 21:00

Is er een gedetailleerde factuur?

PETER64
Topic Starter

#3 , 31 jul 2016 21:36

ja via e mail ,het is allemaal vermeld ,maar er was op voorhand niks afgesproken.

Reclame

LeenW

#4 , 31 jul 2016 22:25

Een advocaat werkt meestal niet met maandbedrag, maar met uurtarief. Is dit u medegedeeld toen u hem de opdracht gaf?

PETER64
Topic Starter

#5 , 31 jul 2016 22:35

neen ,er is niks mee gedeeld. Maar de meeste rekenen per maand af ,is makkelijker voor hun cliënteel.
En hij had op zijn minst toen ik hem de stand van zaken vroeg ,een berekening kunnen maken.al enkele maanden geleden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”