Hallo,
Door een verhuis en problemen met brievenbus/deurbel/adreswijziging, is er post niet toegekomen.
Het ging om een rekening die aan het oude adres werd gestuurd, naderhand in een andere brievenbus werd gestoken omdat iemand zou gezegd hebben om dat te doen.
Bij de gehuurde woning was geen brievenbus en de deurbel werkt nog steeds niet.
Door deze toestanden zijn er herinneringen, aangetekende zendingen en andere post niet aangekomen met het gevolg dat er een deurwaarder stond met dat document en een rekening van meer dan 400€ bovenop het oorspronkelijke bedrag.
Ik heb geprobeerd om een zinnig gesprek met hem te voeren en hem de situatie uit te leggen maar het enige wat hij te zeggen had was dat hij aan dat bedrag niets kon doen omdat dit wettelijk zou zijn vastgelegd.
Daarvoor had ik al naar de stadsdienst gebeld voor die rekening voor huisvuil en daar wist de verantwoordelijke me te vertellen dat hij daar niets aan kon doen maar dat de deurwaarder wel voor rede vatbaar zou zijn - niet dus.
Hebben jullie een idee of een deurwaarder kan terugkomen op dergelijke beslissingen/rekeningen?
Vriendelijk bedankt voor jullie antwoord.
Linda