Uitbetaling schadevergoeding.

dewaarheid
Topic Starter

Uitbetaling schadevergoeding.

#1 , 26 nov 2014 20:27

Beste,

Hoe gaat de uitbetaling van een schadevergoeding aan burgerlijke partij die niet binnen de bepaalde termijn word uitbetaald en er een deurwaarder word aangesteld? Krijg je dan je vergoeding in stukken of hoe word dit geregeld?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 26 nov 2014 20:33

Beste,

Hoe gaat de uitbetaling van een schadevergoeding aan burgerlijke partij die niet binnen de bepaalde termijn word uitbetaald en er een deurwaarder word aangesteld? Krijg je dan je vergoeding in stukken of hoe word dit geregeld?

Mvg
Hangt ervan af of de schuldenaar een kei is of niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dewaarheid
Topic Starter

#3 , 26 nov 2014 20:41

Dan word er volgens mij toch gekeken naar de rekeningen en het loon van deze persoon er bestaat toch nog een verschil tussen niet kunnen en niet willen e...

Reclame

roharro

#4 , 26 nov 2014 20:46

Dan word er volgens mij toch gekeken naar de rekeningen en het loon van deze persoon er bestaat toch nog een verschil tussen niet kunnen en niet willen e...
Dat is wat ik bedoel. Heeft hij voldoende hoog inkomen, of bezittingen, dan kan er beslag worden gelegd.
Anders niet.

dewaarheid
Topic Starter

#5 , 26 nov 2014 20:57

Word de schadevergoeding dan ook in stukken betaald ? En wat is de gemiddelde termijn dat een schadevergoeding moet worden uitbetaald? Stel dat er een schadevergoeding van 15000 euro moet betaald worden betaald en die persoon zegt ik kan max 50 euro. dit kan toch niet naar de burgerlijke partij toe.. word de schadevergoeding dan betaald door de staat of een andere instantie zodat die persoon daar kan aan afbetalen? Misschien een domme vraag maar heb er geen idee van...

roharro

#6 , 26 nov 2014 21:03

Word de schadevergoeding dan ook in stukken betaald ? En wat is de gemiddelde termijn dat een schadevergoeding moet worden uitbetaald? Stel dat er een schadevergoeding van 15000 euro moet betaald worden betaald en die persoon zegt ik kan max 50 euro. dit kan toch niet naar de burgerlijke partij toe.. word de schadevergoeding dan betaald door de staat of een andere instantie zodat die persoon daar kan aan afbetalen? Misschien een domme vraag maar heb er geen idee van...
Dan zie je als schuldeiser gewoonweg je geld niet.....
Dat is nu het verschil tussen een proces winnen en écht winnen.....

dewaarheid
Topic Starter

#7 , 26 nov 2014 21:10

En stel dat deze persoon ingeschreven staat op iemand anders zijn adres ? Gaan ze dan daar de boel aanslagen ?

roharro

#8 , 26 nov 2014 21:40

En stel dat deze persoon ingeschreven staat op iemand anders zijn adres ? Gaan ze dan daar de boel aanslagen ?
Dat is een mogelijkheid.

ddanck
Contacteer: Website

#9 , 27 nov 2014 10:19

Beste

U kan een deurwaarder langs sturen.

Bevinden er zich voldoende goederen om beslag op te leggen (of kan er beslag worden gelegd op het loon), dan doet u dat en ontvangt u uw vergoeding (hopelijk) wat sneller.

Kan de deurwaarder niets terugvinden, dan kan u hem laten vaststellen dat de tegenpartij onvermogend is en kan u bij het Slachtofferfonds terecht.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

dewaarheid
Topic Starter

#10 , 27 nov 2014 11:09

Ok dank u

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 30 nov 2014 00:21

U kan ook laten nagaan of betrokkene bankrekeningen en spaarrekeningen en andere eigendommen heeft - wagens inclusief.
U kan daar laten beslag opleggen.

snoeker
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 aug 2016 20:08

hallo allemaal voor mij is dat hier nieuw .
ik zoek een antwoord op iets maar vind het niet daarom ben ik hier hopelijk weten jullie dat
het is als volgt ; mijn ouders zijn vermoord de dader is gekend.
er zal mijn een bedrag uitbetaald worden.
mijn vraag is hoelang duurd het voor dat slachterofervonds uitbetaald.
graag hoor ik van jullie
bedankt om dit even te lezen
groetjes

sloeberken

#13 , 11 aug 2016 20:35

Dat kan enkele jaren duren, veel sterkte.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”