hoe weten welke advokaat te nemen ?

pitbullspikey
Topic Starter

hoe weten welke advokaat te nemen ?

#1 , 12 jul 2016 20:50

Ik zit verveeld met een pv die is opgemaakt geweest waar ik in vermeld sta als verdachte van diefstal van een ipod
nu dat denk ik toch dat ik als verdachte sta vermeld want dit pv is nu volgende maand 1 jaar oud en volgens het parket van veurne is dit nog steeds in opsporingsonderzoek
Omdat ik in een veiligheidsonderzoek zit om het te verkrijgen van een badge van het ministerie is het voor de commisaris die bezig is met dit onderzoek van groot belang dat hij weet hoe het met deze zaak is gevorderd.
Ikzelf heb al een brief gestuurd naar het parket te veurne om de stand van zaken te weten ivm dit onderzoek waar ik het antwoord heb op gekregen dat het nog steeds in opsporingsonderzoek is
Volgens die commisaris zou dit dossier wel een " klein duwtje" krijgen moest ik een advokaat raadplegen die dit zou kunnen omdat volgens hem een advokaat wel enige mensen kent daar in het parket te veurne waar ze hun kunnen naar toe richten
Mijn vraag is nu hoe maak ik de keuze welke advokaat juist te raadplegen voor gegarandeerd vooruitgang te zien is dit best ook iemand te nemen van de streek rond veurne of speelt dit nieveel belang ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2016 11:42

Een advocaat kan net zoals u vragen hoever het staat met onderzoek ...eventueel dat u een job zoekt enz enz.
Nu zolang er geen uitspraak is staat het niet op uw strafblad maar ongeacht sepo zal er mogelijk wel sprake zijn in uw moraliteitsonderzoek.
U zou op zijn minst buiten vervolging moeten gesteld worden door een rechtbank ( raadkamer of ten gronde).

pitbullspikey
Topic Starter

#3 , 13 jul 2016 14:51

Volgens die commisaris kan enkel een advocaat die wat mensen kent in parket veurne ( volgens hem zijn dat " de goeie" advocaten ) daar wat vooruitgang in brengen door bepaalde mensen aan te spreken en te zeggen van kijk mijn client zit daarop te wachten enz kan die zaak niet geseponeerd worden of in het slechte geval een minnelijke schikking voor gevraagd worden

Reclame

Franciscus

#4 , 15 jul 2016 22:09

Denk dat die commissaris een klein beetje veel zaken verteld die niet correct zijn.
Gezien zijn uitspraken kan u best een contact opnemen met http://www.comitep.be/

Want als dat waar 'zou' zijn is dat corruptie.

pitbullspikey
Topic Starter

#5 , 18 jul 2016 10:39

begrijp mij niet verkeerd hij heeft totaal niks gezegd dat illegaal zou zijn of het boekje te buiten gaat
hij zei enkel dat een goeie advocaat wel zijn weg kent en de juist mensen kan aanspreken om mijn dossier een duwtje te geven tot vooruitgang
hij heeft niet gezegd dat via een goeie advocaat mijn dossier een speciale behandeling zou krijgen maar gewoon tenminste verder behandeld zou worden

Franciscus

#6 , 25 jul 2016 14:12

Zie #2
Wat te doen :
U neemt een advocaat.
Deze schrijft een brief met de nodige vermeldingen van PV nr.
Vraagt hoever het onderzoek staat en wat het openbaar ministerie van plan is te doen - herverhoor - sepo - buiten vervolging stelling - dagvaarding en eis van een of andere vorm van straf.... advocaat zal wel weten hoe best te verwoorden.
Brief komt op parket wordt gelezen door een lid griffie die doorstuurt naar magistraat bevoegd voor die zaak. Ofwel is de zaak al volledig onderzocht ofwel niet.
Mogelijk zal parket reageren of niet ... hangt van situatie af.

Voor ons is dat een beetje koffiedik kijken .... want hebt u daarvoor nog zaken gedaan??
Buiten een uittreksel strafregister is er ook een moraliteitsonderzoek en daarin zal politie alles wat ze over u weten aan de bevoegde diensten doorgeven (daarvoor bestaat er o.a. de database ANG en nog enkele andere om info op te vragen).
Om zeker te zijn moet er op zijn minst een buitenvervolgingstelling zijn door een rechtbank ( raadkamer) of ten gronde (RB eerste aanleg).

pitbullspikey
Topic Starter

#7 , 02 sep 2016 05:14

ikzelf en ook advocaat heeft brief gestuurd naar parket waarop we telkens hetzelfde antwoord krijgen is nog in opsporingsonderzoek

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”