Ik heb een beroep lopen tegen een ziekenfonds (tegen mijn schorsing van arbeidsongeschiktheid), heb ondertussen een gerechtsarts gezien & eerstdaags wordt beslist. Aangezien de gerechtsarts negatief was, verwacht ik zo goed als zeker dat ik de rechtszaak verlies.
Ik ben niet correct behandeld door de gerechtsarts & is ook niet fair dat ik zogezegd zou kunnen werken, dat is helemaal niet het geval.
Ik denk er daarom aan om in hoger beroep te gaan. Ik heb een advocaat van de vakbond & die zei mij dat het niet zo evident is om in hoger beroep te gaan.
Ik zou eigenlijk graag zelf wat meer informatie hebben wanneer een hoger beroep kan of niet, zodat ik met deze informatie ook het gesprek kan aangaan met de advocaat van de vakbond. Ik ben zelf graag op de hoogte van wat er al of niet kan. Iemand meer informatie hieromtrent? Kan ik ergens wetteksten vinden (online) hierover?
(Alternatief om achteraf terug een aanvraag in te dienen met de vraag om toch weer arbeidsongeschikt te worden, is niet zo een goed alternatief, want dan zou ik geld krijgen gebaseerd op werkloosheidsuitkering & bij hoger beroep die ik zou winnen krijg ik 40% van mijn vroeger loon, wat toch een groot verschil zou zijn.)