Hoelang in beroep gaan na uitspraak?

Loekie
Topic Starter

Hoelang in beroep gaan na uitspraak?

#1 , 04 nov 2009 10:56

Even een vraagje. Gisteren de uitspraak ontvangen van RB van eerste aanleg. Hoelang kan de veroordeelde in beroep gaan tegen deze uitspraak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2009 12:56

Burgerlijke zaak?

Eén maand na de betekening van het vonnis. Betekening = deurwaarder brengt het vonnis bij u thuis of laat bericht achter dat hij geweest is.

scorpioen

Loekie
Topic Starter

#3 , 05 nov 2009 11:03

Bedankt voor de uitleg.
Ja, een burgerlijke zaak. De uitspraak is zo goed als rond maar er was me nog iets niet helemaal duidelijk. Hij is veroordeeld tot het betalen van X bedrag maar we zouden voor een futuliteit nog eens moeten concluderen. Wij tegen december en hij tegen januari, en in maart nog eens naar de RB. Moet ik hierop ingaan of kan ik zeggen dat ik met deze uitspraak tevreden ben.
Kan het andere deel dat nu reeds uitgesproken is nog gewijzigd worden of is deze uitspraak 100% vast?

Hartelijk dank

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 nov 2009 11:12

Ik vermoed dat de rechtbank de heropening van de debatten bevolen heeft om partijen toe te laten hun standpunt uiteen te zetten m.b.t. een welbepaald punt.

De rechtbank kan niets veranderen aan datgene wat zij reeds beslist heeft. Dat blijft beslist, maar hiertegen is dus wel hoger beroep mogelijk.

scorpioen

Loekie
Topic Starter

#5 , 05 nov 2009 11:50

Weeral eens bedankt voor de uitleg. Voor een leek is het echt wel zware materie.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”