Mijn Vader heeft in het voorjaar een procedure tegen KBC verloren. Hierdoor is er een schuld ontstaan die voor het ogenblik niet te betalen is. Verschillende falingen heeft er voor gezorgd dat we alles kwijt zijn. KBC weet dit maar toch hebben ze uitvoerend beslag gelegd op het pensioen van mijn vader.
Ook mijn moeder is gefailleerde maar heeft samen met mijn vader verschoning bekomen. De verschoning vond plats tussen de laatste pleidooiën en de uitspraak in het KBC dossier. Hun advocaat heeft na de betekening nagelaten beroep aan te tekenen. Wellicht wegens nog openstaande erelonen.
Daarom volgende vragen:
- Kan men zomaar, zonder aanmaningen of vraag tot regelingen, overgaan tot uitvoerend besla op zijn pensioen?
- Kan dit op het volledige bedrag? Mijn ouders zijn ingeschreven bij mijn zus en schoonbroer, maar verblijven in het buitenland wegens gezondheidsredenen (terminale slokdarmkanker + long enfyseem)
- Kunnen zij ook de mantelzorg afnemen?
- kunnen wij nog de verschoningsuitspraak laten gelden? De schuld bestond al van voor de falingen.
Met dank aan al die reageren en mee proberen mijn vader nog enkele zorgeloze maanden te bezorgen.