tenuitvoerlegging rechtsplegingsvergoeding

hardlife
Topic Starter

tenuitvoerlegging rechtsplegingsvergoeding

#1 , 24 jan 2010 17:31

Volgens mijn advocaat ben ik veroordeeld tot betaling van een rechtsplegingsvergoeding omdat ten onrechte een partij door ons werd gedagvaard. (partij werd gedagvaard omtrent een erfgeschil, maar bleek nadien plots de nalatenschap te hebben verworpen, waardoor onze vordering ongegrond bleek te zijn)

Mijn vaag luidt als volgt: dient de tegenpartij ons aangetekend te schrijven / aan te manen, alvorens interesten op deze "schuld" (betaling van rechtsplegingsvergoeding) beginnen te lopen?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2010 18:39

De tegenpartij kan niet uitvoeren voor intresten als die niet toegekend werden door de rechtbank.

Waarom betaalt u de rechtsplegingsvergoeding niet? De tegenpartij kan het vonnis laten betekenen en uitvoeren. Deze bijkomende kosten zullen uiteindelijk ook door u moeten betaald worden.

scorpioen

hardlife
Topic Starter

#3 , 25 jan 2010 17:49

Omdat dit oorzaak vindt in een zware nalatigheid van de notaris..

Dus men kan onmiddellijk een deurwaarder sturen voor de betekening, alvorens men mij schriftelijk aanmaant over te gaan tot betaling?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2010 18:12

Dus men kan onmiddellijk een deurwaarder sturen voor de betekening, alvorens men mij schriftelijk aanmaant over te gaan tot betaling?
Ja.

U werd veroordeeld om deze rechtsplegingsvergoeding te betalen. U moet kiezen: ofwel gaat u in beroep, ofwel betaalt u.

scorpioen

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”