beroep tegen tussenvonnis

Efjoma
Topic Starter

beroep tegen tussenvonnis

#1 , 16 jun 2008 21:36

De tegenpartij vraagt of ik de ontvankelijkheid van het hoger beroep zal inroepen indien men van tegenzijde hoger beroep aantekent. Wat betekent dat ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009

#2 , 17 jun 2008 20:16

Zoals je het hier formuleert, geen idee.

Graag toch iets meer informatie. Heb jij een gunstig vonnis verkregen voor de eerste rechter ? Wrerd dit vnnis reeds betekend ?

Kan je de vraag van de tegenpartij letterlijk weergeven ?

mvg.

Efjoma
Topic Starter

#3 , 18 jun 2008 14:30

Ik heb inderdaad een paar jaar geleden een gedeeltelijk gunstig vonnis verkregen, maar de rechtbank stelde ook de voortzetting van de debatten. Dit vonnis werd niet betekend. De tegenpartij wil nu beroep aantekenen tegen dit tussenvonnis en vraagt mij of ik de ontvankelijkheid van het hoger beroep zal inroepen. Betekend dit nu dat ik het hoger beroep kan verhinderen, zodat de tegenpartij slechts hoger beroep kan aantekenen wanneer er een definitief vonnis is?

Reclame

Efjoma
Topic Starter

#4 , 05 aug 2008 20:25

" of ik de ontvankelijkheid van het hoger beroep zal inroepen indien men van tegenpartij hoger beroep aantekent" was de letterlijke vraag die mijn advocaat mij vroeg. Inmiddels is door de tegenpartij beroep aangetekend en meldt mijn advocaat mij dat we de procedure zullen moeten volgen. Voor wat die eerste vraag diende is mij niet duidelijk. Enig verschil tot op heden: tegenpartij vraagt 2 x rpv van 2500 euro, ttz. rpv 5000 euro voor een eis van 9244 euro, wanneer er nog geen volledig vonnis in eerste aanleg is. De wet Onkelinckx wordt duidelijk als dreigingsmiddel gebruikt. Dat zal dan wel een nieuwe evolutie zijn in onze "rechtstaat".

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”