Ingeschreven om een cursus te volgen in september 2006 en door omstandigheden buiten mijn wil om, terug uitgeschreven. Geen probleem volgens hen. Februari 2007 een rekening. Gebeld en uitgelegd dat ik uitgeschreven was. Ze gingen dit nakijken en zouden me terug contacteren. April 2007 opnieuw een rekening. Weer gebeld, kopie van mails gestuurd (die ik gelukkig nog had) en oh ja ok, vergissing die ze toch niet helemaal meer konden rechtzetten dus ik zou toch een administratieve kost moeten betalen van 100 euro. De rekening zouden ze nog sturen.
Eind 2007, cursus was al lang voorbij, een rekening van 450 euro om die cursus te betalen. Hen opnieuw gemaild dat ze een rekening van 100 euro zouden sturen, maar dat ik die nooit had aangekregen. Ok, ze zouden die sturen.
Half 2008 nog steeds geen rekening, maar wel opnieuw een herinnering van die 450 euro. Opnieuw gemaild, deze keer met iemand anders en 100 euro was ok. Opnieuw een mail van hen dat ik die 100 euro nog niet gestort had. Ik had echter nog steeds geen rekening gekregen, maar goed, ik stort in november 2008, 100 euro op hun rekening.
Groot is mijn verbazing als ik plots een brief van een deurwaarder krijg mei 2009, dat ik naar het vredegerecht moet komen, omdat ik nog steeds mijn rekening niet betaald heb.
Ik ga naar het vredegerecht, toon al mijn kopies van de mails en het bewijs van betaling van de 100 euro en die rechter zegt dat het belachelijk is dat ik zover ben moeten komen (en 4u heb moeten wachten tot het aan mij was) en dat die advocaat moet uitzoeken waarom ze daar zogezegd niets weten van die betaling van 100 euro.
Terwijl ik juli-aug 2009 in het ziekenhuis lig, komt er blijkbaar een volgende brief (waar ik op dat moment dus geen weet van heb) dat ik terug naar het vredegerecht moet. Ik ben te laat om te verwittigen dat ik er niet kan zijn en krijg nadien een brief met een vonnis dat ik 450 euro moet betalen + alle gerechtskosten wat al samen boven de 700 euro is.
Geen idee wat ik hier eigenlijk mee moet, maar betalen zal ik niet. Moet ik hiertegen in beroep gaan en hoe snel moet dit dan? Wat als ik gewoon niet reageer en niet betaal? Ben ik nu verplicht om een advocaat te nemen of kan ik dit ook zelf oplossen?