@scorpioen
Spijtig genoeg worden alle debatten betreffende huurgeschillen door de vrederechters blijkbaar kort gehouden. Er worden zelden zaken grondig behandeld in huurgeschillen. Kan er mij iemand dit tegenspreken ?
Dit verplicht huurders/verhuurders om in beroep te gaan.
Verder stel ik me de vraag, om op de post van
3399AAaa verder te gaan, hoe een vonnis in een inleidende zitting kan beslist worden als ....
Art. 736.
De partijen moeten hun stukken aan elkaar overleggen, alvorens er gebruik van te maken; anders wordt de rechtspleging ambtshalve geschorst.
Kan de tegenpartij (hier dus die eiser door
3399AAaa aangehaald) hier de toepassing van dat Art. 736 niet vragen omdat ze hoogstwaarschijnlijk bij die inleidende zitting nog alle stukken waar de verweerder over beschikt nog niet zal hebben. Tenzij de verweerder voor de inleidende zitting alle stukken reeds aan de griffie en de eiser overmaakt. Hoe zit dat ?
Gewoonlijk is er toch slechts een uitwisseling van stukken na een eerste zitting (de inleidende dus) ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard