Te volgen procedure derdenbeslag

Iphy
Topic Starter

Te volgen procedure derdenbeslag

#1 , 03 mei 2010 15:53

Hallo,

Ik weet niet of ik dit op de juist plek post.
Mijn vraag is de volgende: Kan iemand me de te volgen procedure bezorgen in geval van uitvoerend derdenbeslag (loonbeslag via RVA).
Dienen er prioritaire schuldeisers gecontacteerd te worden vooraleer de beslagen gelden betaald worden, en hoelang neemt deze procedure in beslag.

Dank bij voorbaat.
Iphy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marmat

#2 , 05 mei 2010 17:56

Wanneer je als schuldeiser beslag legt onder derden (vb. bij de RVA) zal de RVA de nodige inhoudingen doen en dit geld doorstorten naar de gerechtsdeurwaarder. Deze laatste dient de gelden te verdelen over ALLE schuldeisers (bevoorrechte en niet-bevoorrechte). Dit noemt de procedure van de 4de weg. Aan deze procedure zijn diverse kosten verbonden, zodat de gdw. in praktijk een 3- tot 4-tal maanden zal wachten vooraleer tot een verdeling van de beslagen gelden over te gaan. (Mocht hij hiertoe elke maand overgaan zou dit immers veel extra bijkomende kosten met zich teweegbrengen). Best mogelijk dat de eerste verdeling der gelden op kortere termijn kan gebeuren. Neem hieromtrent contact op met de instrumenterende gdw welke voor je de procedure verzorgt.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”