In beslag genomen goederen weggemaakt

inne
Topic Starter

In beslag genomen goederen weggemaakt

#1 , 07 mei 2010 11:35

Goeiemorgen iedereen,

Situatie: roerende goederen zijn 2 jaar geleden in beslag genomen, maar verkoop is steeds opgeschort geweest.
Nu ligt er terug een uitvoerend beslag op deze goederen met verkoop op 21/5, maar de schuldenaar heeft deze goederen intussen weggedaan en andere gekocht.

Vraag: ik ken de strafrechtelijke sanctie voor het wegnemen van de goederen, maar wat kan er verder gebeuren?
Kan de gerechtsdeurwaarder de nieuwe goederen "in de plaats van" de opgeschreven zaken verkopen? Of kan dit niet omdat ze niet zijn opgeschreven destijds, en moet er eerst een nieuw beslag worden gelegd op die nieuwe goederen (maar die zijn niet mijn eigendom en ik heb alle bewijzen)?

Bedankt alvast!

Inne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 mei 2010 11:47

Als deze goederen zich in de woning van de schuldenaar bevinden zal er een nieuw beslag dienen plaats te vinden wil de deurwaarder ze aanslaan. De eigenaar van de goederen zal vervolgens dienen te bewijzen dat deze goederen aan hem en niet aan de schuldenaar toebehoren. (hetgeen een operatie is de wat tijd en geld zal kosten)

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”